یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 213656

افسردگی و خستگی از علائم شناخته شده کاهش تستوسترون در بدن هستند اما آیا می دانید که سطوح پایین این هورمون مردانه می تواند استخوان ها، قلب، مغز و سایر اندام های حیاتی بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد؟

۶ علامت عجیب کاهش تستوسترون در بدن!

سلامت نیوز: افسردگی و خستگی از علائم شناخته شده کاهش تستوسترون در بدن هستند اما آیا می دانید که سطوح پایین این هورمون مردانه می تواند استخوان ها، قلب، مغز و سایر اندام های حیاتی بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازeverydayhealthبرای پی بردن به سطح تستوسترون در بدن، شما نیاز به انجام آزمایش خون دارید. برخی از علائم کاهش تستوسترون آشکار هستند در حالی که برخی دیگر یا خاموش اند و یا به طور تدریجی خود را نشان می دهند. در اینجا علائم کمتر شناخته شده کاهش تستوسترون معرفی شده است:

کاهش توده استخوان: سطوح پایین تستوسترون به کاهش تراکم استخوان می انجامد. تضعیف استخوان به نام پوکی استخوان است که اغلب به عنوان یک بیماری که در زنان اتفاق می افتد با این حال، مردان با تستوسترون پایین به دلیل نبود کمک های تستوسترون در تولید و تقویت استخوان، به پوکی استخوان، گرفتار می شوند مردان با تستوسترون پایین به خصوص سالمندان بیشتر مستعد ابتلا به شکستگی استخوان معمولا در ران، پاها، دنده ها و مچ دست هستند.

حمله قلبی یا سکته مغزی: به گفته محققان یک ارتباط قوی بین کاهش سطح تستوسترون و ابتلا به سکته های مغزی و حمله قلبی وجود دارد. در مردانی که دارای سطوح پایین هورمون تستوسترون هستند و تحت درمان با این هورمون قرار می گیرند، خطر حمله قلبی، سکته و بیماری های قلبی کاهش پیدا می کند.

درد عصب یا بی حسی: تستوسترن و یا متابولیت های آن نقش مهمی در درمان نوروپاتی برای جلوگیری از بی حسی و درد دارند. اگر شما به بیماری هایی مانند دیابت مبتلا باشید، با کاهش سطح تستوسترون، درد عصب و یا بی حسی را بیشتر تجربه می کنید.

مشکلات پوستی: کاهش سطح تستوسترون همراه با خشک شدن پوست است و سایر بیماری های پوستی مانند پسوریازیس در اثر آن تشدید می شود. تستوسترون پایین نقش مهمی در بدتر شدن مشکلات پوستی دارد.

مشکلات در کاهش وزن: مردانی که دچار اضافه وزن هستند، تستوسترون پایین تری هم دارند. اگر رژیم غذایی خوبی را دنبال می کنید و فعالیت بدنی کافی هم دارید و هنوز از اضافه وزن رنج می برید، ممکن است علت آن کاهش سطح تستوسترون باشد. استفاده از مکمل تستوسترون باعث کاهش وزن می شود ضمن این که قند خون و فشار خون را کنترل می کند. مکمل تستوسترون میزان چربی خوب خون را نیز افزایش می دهد.

تغییرات در حافظه: سطح توانایی های شناختی و حافظه مردان ممکن است با کاهش تستوسترون، کاهش یابد. یکی دیگر از تاثیرات کاهش تستوسترون، اشکال در مهارت های بصری است.

اگر نگران کاهش تستوسترون هستید، با یک آزمایش خون ساده سطح آن را اندازه گیری کنید. این کار تنها راه قطعی تشخیص پایین بودن سطح این هورمون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha