آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پول زیادی را صرف شامپوهایی گرانقیمت می‌کنید اما هرگز آن شفافیت و جذابیتی که تبلیغات به شما می‌گویند را به دست نمی‌آورید؟ این مشکل خیلی‌هاست و کاملاً محتمل است که شامپوها نتوانند انتظارتان را برآورده کنند.

۱۰ راه ویژه و طبیعی برای داشتن موهایی فوق‌العاده

سلامت نیوز: آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پول زیادی را صرف شامپوهایی گرانقیمت می‌کنید اما هرگز آن شفافیت و جذابیتی که تبلیغات به شما می‌گویند را به دست نمی‌آورید؟ این مشکل خیلی‌هاست و کاملاً محتمل است که شامپوها نتوانند انتظارتان را برآورده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران،یادتان باشد که تبلیغات با هدف جلب نظر شما برای محصولات طراحی می‌شوند. برای داشتن موهایی فوق‌العاده آن‌طور که خودتان می‌خواهید چندان ربطی به تبلیغات ندارد. به جای اینکه برای شامپوها و حالت‌دهنده‌های گرانقیمت هزینه کنید از راه‌هایی خانگی و طبیعی کمک بخواهید. این نکته‌های ساده و آسان برای اینکه موهایی درخشان، سالم و جذاب داشته باشید بسیار مؤثرتر از شامپوها هستند. فقط باید حوصله داشته باشید و کمی وقت صرف این‌کار کنید.

تمیزی مهم است
بزرگترین دلیل ریزش مو، شوره و خارش پوست سر است. تمیز نگه داشتن برای زیبایی و سلامت مو مهم است.

از آب داغ اجتناب کنید
این برای سلامت مو بسیار مهم است که مو را با آب بسیار داغ نشویید. آب داغ مو را خشک و شکننده می‌کند. این کار همچنین باعث می‌شود روغن‌های محافظ طبیعی مو از بین بروند. پس بهتر است فقط از آبی استفاده کنید که کمی از دمای بدنتان گرمتر باشد.

 درمان با کدوی سبز
آب کدوی سبز را بگیرید و آن را روی موها بمالید. بهتر است که حداقل این ماده نیم ساعت روی سرتان بماند. این یکی از راه‌های ساده برای داشتن موهایی زیباست.

 برای داشتن موهای نرم و درخشنده:
مخلوطی از یک فنجان نرم‌کننده روزانه مو را با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری از عسل  تهیه کنید. این مخلوط باید روی موهای خیس گذاشته شود و سپس با آب ولرم شسته شود. این ماسک برای درخشندگی موها بسیار راهکار ساده‌ای است.

درمان با جوش شیرین
جوش شیرین برای زیبایی موها بسیار مؤثر است. مخلوطی از سه قاشق غذاخوری و مقداری آب را تهیه کنید. بعد از شست‌و‌شوی مو با شامپو موها را با این محلول آب کشی کنید. حداقل ۵ دقیقه صبر کنید و سپس موها را خوب بشویید. این محلول برای از بین بردن آثار شامپو و دیگر مواد شوینده کاربرد دارد.

برای داشتن موهایی فنری:
مقداری از محلول آب گرم و سرکه سیب را روی موها بمالید. برای اینکه موهای خوش‌حالتی داشته باشید بعد از ۵ دقیقه موها را آب کشی کنید تا بوی سرکه کاملاً از بین برود.

موها را دائماً نشویید
بهترین زمان برای شست‌و‌شوی مو هر دو تا سه روز یک بار است. این قاعده می‌تواند میزان مناسبی از روغن طبیعی مو را حفظ کند. اگر کمتر از این موها را بشویید موها بهتر و سالم‌تر باقی می‌مانند.

نرم‌کننده بسازید
برای تهیه یک حالت دهنده پروتئینه تخم مرغ را با ماست مخلوط کنید و روی کف سر ماساژ بدهید.

درمان تخم‌مرغی
اگر موهایی خشک و شکننده دارید از زرده تخم مرغ برای حالت‌دادن به موها استفاده کنید. یک دوم فنجان از مخلوط سفیده و زرده را روی موی تمیز و خشک بگذارید. ۲۰ دقیقه این ماسک درمانی را روی موها نگه دارید و سپس آن را آب کشی کنید. این یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌های زیبایی مو است و حتماً نتیجه آن را خواهید دید.

 برای داشتن موهای قوی‌تر:
روغن بادام برای موهای خشک و آسیب دیده بسیار مؤثر است. راه حل ساده است؛ مقداری از روغن بادام را در کاسه‌ای به مدت ۴۰ ثانیه گرم کنید و آن را به طور یکنواخت روی موها پخش کنید. نیم ساعت صبر کنید و سپس موها را با آب سرد، شامپو و حالت‌دهنده‌های معمولی
بشویید.
 

نرم‌کننده پیش از رفتن به استخر
استخر‌ها می‌توانند برای موهای شما بسیار مضر باشند زیرا آب استخرها حاوی مواد شیمیایی هستند. برای اینکه بتوانید موها را در برابر آب استخر محافظت کنید بهتر است از قبل نرم‌کننده‌ استفاده کنید.

 درمان آسیب‌های نور آفتاب
مخلوطی از یک دوم فنجان عسل و یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک تا دو قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ برای درمان آسیب‌های نور آفتاب ماسک مناسبی است. این مخلوط را روی موها بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. این درمان می‌تواند برای کراتین کردن موها نیز استفاده شود.

موها را محکم نبندید
اگر موهایتان شکننده است و براحتی آسیب می‌بیند از کش مو استفاده نکنید و هیچ وقت موها را محکم نبندید.

موها را درست شانه کنید
از شانه‌هایی با دندانه‌های پلاستیکی استفاده نکنید. چون این شانه‌ها الکتریسیته ساکن ایجاد می‌کنند و به موها آسیب می‌رسانند. برای شانه کردن مو ابتدا باید انتهای مو را شانه کنید تا گره موها باز شود. سپس از ریشه مو تا انتها را با یک حرکت شانه کنید. این روش برای حفظ روغن در تمام طول مو لازم است و از آسیب و شکنندگی مو پیشگیری می‌کند.

 رطوبت‌رسانی کامل مو
کمی دلستر را روی موهای مرطوب بمالید و آن را کاملاً پخش کنید و کف سر را با انگشت‌ها به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس موها را بشویید.

اصلاح مرتب مو
برای اینکه از خشکی موها پیشگیری کنید و موخوره‌ها را از بین ببرید حداقل هر شش هفته یک بار موها باید اصلاح شوند.


موی خیس را شانه نکنید
موی خیس سه برابر ضعیف‌تر است و راحت‌تر آسیب می‌بیند. ابتدا موها را کاملاً خشک کنید و سپس موها را به آرامی با شانه‌هایی با دندانه‌های درشت شانه کنید.

خشک شدن مو در هوای معمولی
اجازه بدهید موهایتان در معرض هوای معمولی خشک شود. استفاده از سشوار برای خشک کردن باعث خشکی بیشتر مو می‌شود. اگر زمان ندارید از سشوار استفاده کنید ولی تا جایی که ممکن است مدت زمان آن را کم کنید و دمای آن را کم کنید.

یک رژیم غذایی خوب
آب زیاد بخورید و غذای سالم بخورید. میوه و سبزی کافی مصرف کنید. یکی از بهترین راه‌های مؤثر برای مراقبت از مو رژیم غذایی مناسب است. شما همان چیزی هستید که می‌خورید.

درمان آبلیمویی
بعد از آب کشی نهایی موها یک قاشق غذاخوری آبلیمو را روی موها بمالید و بدون شست‌و‌شوی اضافه موها را با حوله خشک کنید و به همین سادگی از خشکی موها  راحت شوید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha