یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 213708

بادرنجبویه بهترین دارو برای کسانی است که هنگام نگرانی و اضطراب ناراحتی معده پیدا می‌کنند؛ دم‌کرده آن نیز برای تهوع، مراحل اول سرماخوردگی، خستگی عصبی و افسردگی مفید است و برای رفع سردرد با منشأ عصبی و ضعف حافظه کاربرد دارد.

دمنوشی برای رفع سردردهای عصبی

سلامت نیوز: بادرنجبویه بهترین دارو برای کسانی است که هنگام نگرانی و اضطراب ناراحتی معده پیدا می‌کنند؛ دم‌کرده آن نیز برای تهوع، مراحل اول سرماخوردگی، خستگی عصبی و افسردگی مفید است و برای رفع سردرد با منشأ عصبی و ضعف حافظه کاربرد دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ گیاهان دارویی دارای خواص متعددی هستند و بیش از 90 درصد گیاهان دارای طبع گرم هستند.

خواص گیاه بادرنجبویه

بادرنجبویه دارای طبع گرم و خشک است, برگ این گیاه، بهترین دارو برای کسانی است که هنگام نگرانی و اضطراب, ناراحتی معده پیدا می‌کنند؛ دم‌کرده آن نیز برای تهوع، مراحل اول سرماخوردگی ، خستگی عصبی و افسردگی مفید است و برای رفع سردرد با منشأ عصبی و ضعف حافظه کاربرد دارد.

همچنین بادرنجبویه برای آرام کردن اعصاب, تقویت معده و قلب بسیار مفید است و به هضم غذا کمک زیادی می‌کند و بو کردن بادرنجبویه، نشاطآور است و جویدن آن دهان را خوشبو می‌کند؛ دمکرده بادرنجبویه را برای تقویت معده و کبد میتوان استفاده کرد.

خواص گیاه ورون (به‌لیمو)

به‌لیمو نام یک گیاه دارویی معطر با بوی خوشایند لیمو است که برگهای آن با طبیعت گرم، دارای  ‌خواص بسیاری است, از برگهای "به‌لیمو" در درمان سوء‌هاضمه، نفخ، سردردهای یک‌طرفه، دردهای عصبی، سرگیجه و علائم سرماخوردگی استفاده می‌شود‌.

خواص گیاه گل بابونه

گل بابونه از نظر مزاجی طبیعتی گرم و خشک دارد, بابونه با تقویت معده و رفع سوء هاضمه، موجب کاهش نفخ و اسپاسمهای گوارشی می‌شود و در درمانهای معده و کبد نقش مؤثری دارد؛ بابونه موجب تقویت اعصاب و حافظه شده و با خاصیت آرام‌بخشی و خواب‌آوری در درمان اضطراب و میگرن مؤثر است و با رقیق کردن خون و انبساط عروقی موجب تنظیم فشار خون می‌شود.

بابونه التهابات پوستی را کاهش داده و به درمان جوش و اگزما کمک می‌کند, با افزایش قدرت سیستم ایمنی به‌عنوان ضد‌درد، ضدالتهاب و ضداسپاسم عضلات و درمان مشکلات ادراری کاربرد دارد؛ دم‌کرده آن رفع خستگی می‌کند.

روش تهیه دم‌نوش بابونه

یک قاشق مرباخوری (حدود 5 گرم) در یک فنجان آب‌جوش، دم کرده (پس از 3 دقیقه) 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha