سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 213883

بسیاری از افراد به دنبال راهی می‌گردند که پوست سالم و زیبایی داشته باشند و برای این منظور به انواع و اقسام روش‌ها روی می‌آورند.

برای داشتن پوست سالم، به چه نکاتی باید دقت کرد؟

سلامت نیوز: بسیاری از افراد به دنبال راهی می‌گردند که پوست سالم و زیبایی داشته باشند و برای این منظور به انواع و اقسام روش‌ها روی می‌آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از چاردیواری ضمیمه روزنامه جام جم، داشتن پوست سالم، به عوامل زیادی وابسته است که باید به این عوامل، توجه ویژ‌ه‌ای داشت. سبک زندگی سالم، یکی از مهم‌ترین عواملی محسوب می‌شود که روی بدن بویژه پوست می‌تواند تاثیر بگذارد. برخی از مواردی که برای داشتن پوست سالم باید آنها را رعایت کنید، به شما می‌گوییم.

به جنگ آفتاب بروید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای داشتن پوست سالم به آن توجه کرد، استفاده از کرم ضدآفتاب است. کرم ضدآفتاب باید از سنین کودکی مصرف شود تا مانع از چین و چروک‌های عمیق و زودهنگام در بزرگسالی شود. کرم ضدآفتاب علاوه بر پیشگیری از چین و چروک، جلوی ایجاد لک‌های پوستی ناشی از آفتاب را می‌گیرد. کرم ضدآفتاب برای این‌که موثر واقع شود، باید هر 3 تا 4 ساعت یک‌بار، روی پوست، تجدید شود.

تغذیه را جدی بگیرید

بسیاری از افراد به تغذیه سالم و خوب، توجه کافی ندارند و همین مساله می‌تواند روی بدن، تاثیرات منفی بگذارد که پوست نیز از این امر مستثنا نیست. مصرف کافی سبزیجات و میوه‌های تازه به‌صورت روزانه، می‌تواند نقش مهمی را در سلامت پوست ایفا کند. آن دسته از میوه‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند، می‌توانند تاثیر بسیار مثبتی روی پوست بگذارند. میوه‌هایی مانند شاتوت، توت‌فرنگی، انگور و... دارای آنتی‌اکسیدان هستند و از پیر شدن زودهنگام پوست، جلوگیری می‌کنند.

سراغ دود نروید!

یکی از نکات مهمی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، عدم استفاده از قلیان و سیگار است. دخانیات، از هر نوعی که باشند، می‌توانند تاثیرات نامطلوبی روی پوست بگذارند. آن دسته از افرادی که از دخانیات استفاده می‌کنند، بیش از سایر افراد مستعد چین و چروک پوست هستند و به نسبت همسالان خود، مسن‌تر به نظر می‌آیند. تا زمانی که این عادت بد کنار گذاشته نشود، نمی‌توان انتظار داشت که پوست، زیبا و شفاف به نظر بیاید.

کمی پول خرج کنید

علاوه بر نوشیدن آب و مایعات به میزان کافی، افراد باید از کرم‌هایی که با پوست‌شان سازگاری دارد، استفاده کنند. مصرف کرم‌های مرطوب‌کننده برای آن دسته از افرادی که پوست خشک دارند، بسیار ضروری محسوب می‌شود و می‌تواند تا حدود زیادی سلامت پوست را تضمین کند. همچنین از میانسالی به بعد، باید حتما از کرم‌های ضد چروک استفاده کرد. پیش از انتخاب کرم، بهتر است با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا کرم مناسب پوست‌تان را به شما معرفی کند.

مرطوب شوید

برای داشتن پوست سالم، باید حتما به میزان کافی آب و مایعات در طول روز نوشید. آن دسته از افرادی که به این مساله توجه نمی‌کنند، پوست‌شان مستعد چین و چروک است و ظاهر پوست هم شاداب نخواهد بود. خشکی پوست در این دسته از افراد معمولا شایع‌تر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha