با رانندگان اتوبوس های درون شهری که هنگام رانندگی سیگار میکشند، برخورد می شود.

برخورد شدید با رانندگان اتوبوسی که هنگام رانندگی سیگار می کشند!

سلامت نیوز: با رانندگان اتوبوس های درون شهری که هنگام رانندگی سیگار میکشند، برخورد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر جنوب،معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری شیراز در مراسم اختتامیه دوره آموزش اصلاح رفتارهای ترافیكی و ایمنی ویژه رانندگان اتوبوس های درون شهری با اعلام این مطلب گفت: وقتی ما فرزند خود را 12 سال به مدرسه می فرستیم اما او هنوز بلد نیست سلام كند و به راحتی مقررات را زیر پا می گذارد، باید پرسید پس آموزش علوم پایه و ریاضی به چه كار می آید زمانی كه او حتی از احترام به حقوق دیگران چیزی نمی داند؟ به همین دلیل برگزاری چنین دوره هایی به افزایش این مهارت ها در زندگی می انجامد.


شمس ادامه داد: امسال پیام شورا و شهرداری، توسعه حمل ونقل بود و در همین ارتباط نیز هم اكنون 300 دستگاه اتوبوس جدید آماده بهره برداری است.
وی اضافه كرد: همچنین در حال حاضر 10 خودرو با همكاری پلیس به سیستم دوربین ثبت تخلف مجهز شده كه با استفاده از آنها، تمامی خودروهایی كه در محدوده ایستگاه های اتوبوس پارك كردهاند جریمه شده و ما ایستگاه ها را برای اتوبوس ها خلوت می كنیم.


شمس خواستار توجه بیشتر رانندگان اتوبوس به قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندی شد و گفت: امروز ما شاهد هستیم در پشت اتوبوسها جملاتی از قبیل «من از بین خطوط حركت میكنم» درج شده و جا دارد رانندگان اتوبوس نیز در ترویج فرهنگ ترافیك در شهر پیشقدم باشند. البته ما نیز از سختی اجرای این مهم آگاه هستیم و می دانیم كه برخی مسافرین توقع دارند در خارج از ایستگاه سوار و پیاده شوند.


وی اظهار داشت: به طور حتم هر فصل باید 3 تا 4 دوره آموزش تخصصی را ویژه رانندگان حوزه حمل ونقل عمومی برگزار كنیم.
وی با انتقاد از استعمال دخانیات توسط تعداد اندكی از رانندگان خودروهای حمل ونقل عمومی، گفت: امروز ما در هیچ خانواده ای به خود اجازه نمی دهیم در حضور زن و فرزندانمان و زیر سقف سیگار بكشیم تا سلامت آنها به خطر بیفتد؛ به همین دلیل از این پس با رانندگان اتوبوسی كه درون اتوبوس و هنگام رانندگی سیگار بكشند با شدت برخورد خواهیم كرد چرا كه این یكی از حقوق اصلی شهروندی است.


معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری شیراز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: ممنوعیت استعمال سیگار در اتوبوس ها به صورت جدی دنبال و بر آن نظارت می شود و شهروندان نیز در صورت مشاهده استعمال سیگار از جانب رانندگان اتوبوس، میتوانند مراتب را از طریق مركز 137 شهرداری شیراز اطلاع رسانی و پیگیری كنند. وی تصریح كرد: همچنین در زمینه برخورد با رانندگان خودروهای شخصی كه در ایستگاه های اتوبوس توقف و اقدام به پارك میكنند نیز علاوه بر خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلف، در 100 ایستگاه اتوبوس دوربین های ثبت تخلف ثابت نصب شده كه هم تخلفات این رانندگان را ثبت می كند و هم تخلفات رانندگان اتوبوس ها؛ از جمله توقف خارج از ایستگاه. شمس افزود: در حال حاضر 1200 دستگاه اتوبوس و 1800 نفر رانندگان در ناوگان اتوبوسرانی شیراز فعالیت دارند كه در این دوره كه طی 8 هفته برگزار شد، 1200 نفر از رانندگان اتوبوسرانی با برخی از مهارتها از جمله فرهنگ ترافیك و فرهنگ شهروندی آشنا شدند. وی با اشاره به مشاركت مركز آموزش فنی و حرفه ای در اجرای این طرح، گفت: علاوه بر این در كنار آموزش های مرسوم، ما آموزش های دیگری در حوزه چشم سوم و كنترل هوشمند نیز داشتیم و در مراحل بعد، آموزش رانندگان ناوگان تاكسیرانی و سرویس مدارس را در دستور كار داریم و در پایان نیز گواهینامه رسمی و بین المللی شركت در این دوره ها به رانندگان اهدا خواهد شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از 10 نفر از رانندگان برگزیده اتوبوسرانی شیراز تقدیر به عمل آمد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha