نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ضعف نظارت دامپزشکی بر کشتار دام، گفت: اقدام سودجویان در واردات گوشت های آلوده منجر به شیوع بیماری تب کریمه می شود.

ضعف نظارت سازمان دامپزشکی بر نحوه کشتاردام/ تب کریمه ناشی از بی توجهی به استانداردهای بهداشتی است

سلامت نیوز:نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از ضعف نظارت دامپزشکی بر کشتار دام، گفت: اقدام سودجویان در واردات گوشت های آلوده منجر به شیوع بیماری تب کریمه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدحسین قربانی  درخصوص طرح برخی اخبار مبنی بر ابتلاء چند نفر به تب کریمه کنگو در کشور، گفت: تب کنگو از دام و گوشت آلوده به انسان سرایت می کند، ضمن اینکه واردات بی رویه و قاچاق دام ازمناطق مختلف و مرزهای شرقی نیز از عوامل ایجاد این بیماری است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه عدم نظارت سازمان دامپزشکی بر دام پروری و دامداری به شکل سنتی و صنعتی نیز تاثیر قابل ملاحظه ای در ابتلاء به این بیماری دارد، افزود: همچنین احتمال ابتلاء به بیماری تب کنگو از طریق کشتارهای غیرحرفه ای و بدون مجوز در مراکز تحت نظارت نیز وجود دارد، اما آنچه که مهم است بحث نظارت بر کشتارهای دام است که وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی باید به  این موضوع دقت کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر دامداری های محلی و صنعتی ازسوی جهادکشاورزی و دامداری ها ضروری است، تصریح کرد: مردم باید ازگوشت دام  درمراکزتحت نظارت نهادها و دستگاه ها استفاده کنند، نه اینکه از هر گوشتی در هرمراکزی که عرضه می شود بدون نظارت کشتارگاه ها و دامپزشکی ازمواد گوشتی استفاده کرد؛ همچنین واردات گوشت های منجمد نیز یکی ازعوامل ایجاد این بیماری است.

قربانی با اشاره به اینکه طبق ادعای سازمان دامپزشکی نظارت برکشتار وگوشت دام های وارداتی صورت می گیرد، گقت: گزارش ها  از ابتلاء چندین نفردراستان اصفهان به این بیماری بسیارنگران کننده است و این موضوع می تواند خطرآفرین باشد،البته وزارت بهداشت و درمان اقدامات لازم درجهت درمان و پیشگیری را به خوبی انجام می دهد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد ازاینکه شیوع چنین بیماری هایی ناشی از ضعف درنظارت سازمان دامپزشکی  است، افزود: همچنین سودجویان اقدام به واردات گوشت های آلوده می کنند که به این مورد نیزهمانند مبارزه با مواد مخدر نیازمند اقدامات جدی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha