یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 214294

در شرایطی که پژوهش های پیشین نشان داده بودند که منیزیم از رشد استخوان حمایت می کند، هیچ مطالعه ای تاکنون این ماده معدنی را با خطر شکستگی استخوان پیوند نداده بود.

مامور محافظت از استخوان‌!

سلامت نیوز:در شرایطی که پژوهش های پیشین نشان داده بودند که منیزیم از رشد استخوان حمایت می کند، هیچ مطالعه ای تاکنون این ماده معدنی را با خطر شکستگی استخوان پیوند نداده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، هنگامی که موضوع سلامت استخوان ها مطرح می شود، ممکن است کلسیم و ویتامین D در کانون توجه قرار بگیرند، اما یک ماده معدنی دیگر به نام منیزیم نیز در حفظ استحکام استخوان ها نقش دارد. حدود 67 درصد از ذخایر منیزیم بدن در استخوان ها یافت می شود. اکنون، مطالعه ای جدید که در نشریه European Journal of Epidemiology منتشر شده است، نشان می دهد که منیزیم می تواند به پیشگیری از شکستگی استخوان کمک کند.


در شرایطی که پژوهش های پیشین نشان داده بودند که منیزیم از رشد استخوان حمایت می کند، هیچ مطالعه ای تاکنون این ماده معدنی را با خطر شکستگی استخوان پیوند نداده بود. با بررسی داده های مرتبط با 2,245 مرد مربوط به یک بازه زمانی بیش از 20 سال، پژوهشگران در انگلستان و فنلاند به مقایسه سطوح منیزیم خون این افراد و خطر شکستگی استخوان اقدام کردند. در همین راستا، آنها دریافتند که هرچه سطوح منیزیم بالاتر باشد، خطر شکستگی نیز کمتر است.

به گزارش "ریدرز دایجست"منیزیم در همکاری با سلول های استخوان ساز که به نام استئوبلاست شناخته می شوند و در همکاری با ویتامین D و هورمون پاراتیروئید به حفظ سطوح عادی کلسیم و کاهش خطر شکستگی استخوان کمک می کند. از عوامل پزشکی تاثیرگذار بر جذب کلسیم می توان به بیماری التهابی روده (یا دیگر مشکلات اسهال مزمن)، نارسایی کلیه و مصرف برخی داروها اشاره کرد.

اما چه میزان منیزیم باید مصرف کنیم؟ مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای زنان بالای 31 سال برابر با 320 میلی گرم و برای مردان 420 میلی گرم است. مغزهای خوراکی و دانه ها، به ویژه بادام، دانه های آفتابگردان، گردو و بادام هندی سرشار از منیزیم هستند. از دیگر منابع غذایی می توان به جو دوسر، شیر، کره بادام زمینی، اسفناج، بروکلی، نخود فرنگی و چغندر اشاره کرد.

مصرف مواد غذایی با محتوای منیزیم بالا اقدامی منطقی است، زیرا این مواد غذایی به طور معمول گزینه هایی سالم محسوب می شوند. اگر در معرض خطر افزایش یافته ابتلا به پوکی استخوان (استئوپروز) یا شکستگی استخوان قرار دارید می توانید با پزشک خود درباره دریافت مکمل های منیزیم صحبت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha