فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی در جنگلهای کوههای "حاتم "و "تل رش" نیاز به بالگرد هستیم.

جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد همچنان می‌سوزد/ مهار آتش نیازمند بالگرد

سلامت نیوز:فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی در جنگلهای کوههای "حاتم "و "تل رش" نیاز به بالگرد هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سرهنگ "محمد رحیم برزمند" افزود: این آتش سوزی از دیروز شنبه ششم خرداد در جنگلها و مراتع شهرستانهای بهمئی و لنده آغاز شده که با تلاش نیروها  ساعت 19 شنبه شب مهار و اطفاء شد اما بعلت شعله ور شدن کنده های باقی مانده مجدد شلعه ور شد.

وی با بیان اینکه 100 نیرو از ادارات مختلف و نیروهای مردمی در حال تلاش برای مهار آتش سوزی هستند، بیان کرد: نیروهای مردمی و اداری شهرهای یاسوج، دهدشت، لیکک، لنده  و سوق به منطقه اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخشی از منطقه آتش سوزی حاتم و تل رش مربوط به محیط زیست است، خاطرنشان کرد: آتش سوزی بیشتر در محدوده منطقه شکار ممنوع محیط زیست است که نیازمند همکاری بیشتر محیط زیست در این زمینه است.

برزمند با اشاره به اینکه آتش سوزی در منطقه صعب العبور و سخت گذر است، تصریح کرد: از طرف شهرستان لنده و همچنین از طرف شهرستان بهمئی تا رسیدن به محل آتش سوزی حدود 6 ساعت پیاده روی باید صورت گیرد که این مساله توان نیروها را هدر می دهد.

وی ادامه داد: امکانات "فلاش بک" داریم اما شرایط و وضعیت منطقه طوری هست که امکان استفاده از "شن کش وجود ندارد و تنها ابزاری که در حال خاموش کردن آتش هستیم شاخه درخت است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص علت آتش سوزی عنوان کرد: علت آتش سوزی فعالیت کوره های زغال در منطقه"تشان" از توابع شهرستان بهبهان در استان خوزستان است. در صورت مساعد بودن هوا و نیروهای کمکی امیدواریم تا ساعت 16 امروز آتش سوزی مهار شود.

وی بیان کرد: هم نیروی انسانی و هم بالگرد ملخی برای کمک و اطفاء حریق در این دو منطقه نیاز داریم تا سرعت آتش سوزی کنترل و خسارات وارد را کاهش دهیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در خصصو میزان خسارت وارده اتش سوزی تاکنون اضافه کرد: میزان خسارات وارده هنوز بصورت دقیق تا بعداز نقشه برداری مشخص نیست اما طبق برآورده اولیه تاکنون بیش از 40 هکتار جنگل و مرتع در مناطق محیط زیست و منابع طبیعی در آتش سوخت.

 طی سالجاری تاکنون تا قبل از آتش سوزی کوههای "حاتم" و "تل رش" 5 فقره آتش سوزی در جنگلهای استان کهگیلویه وبویراحمد رخ داد که 4.2 هکتار جنگل و مرتع استان طعمه حریق شده بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha