دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 214417

التهاب یک فرایند طبیعی است که در آن بدن با استفاده از سلول های سفید خون به مبارزه با عفونت ها و دیگر موجودات خارجی زنده از قبیل باکتری ها و ویروس ها می رود.

بهترین نوشیدنی ها برای مبارزه با انواع التهاب!

سلامت نیوز:التهاب یک فرایند طبیعی است که در آن بدن با استفاده از سلول های سفید خون به مبارزه با عفونت ها و دیگر موجودات خارجی زنده از قبیل باکتری ها و ویروس ها می رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،گاهی اوقات التهاب خود را با درد، سفتی، تورم و قرمزی مفاصل و یا حتی از دست دادن عملکرد آنها خود را نشان می دهد. التهاب به طور مستقیم با آنچه که می خوریم یا می نوشیم نیز در ارتباط است. برخی مواد غذایی پردازش شده، قندهاف غذاهای سرخ شده، روغن های گیاهی، آردهای تصفیه شده، گلوتن، چربی های اشباع و ... خود عامل بروز التهاب در بدن هستند.

در این میان مواد غذایی دیگری نیز وجود دارند که کاهنده التهاب هستند و از جمله آنها می توان به حبوبات، سبزیجات، قارچ و چای های گیاهی اشاره کرد:

چای زنجبیل: این نوع چای فقط برای از بین بردن تهوع کاربرد ندارد و تحقیقات نشان داده منجر به کاهش التهاب و درد مزمن زانو در افراد مبتلا به ورم مفاصل نیز می شود. ریشه زنجبیل را برش دهید و آن را در آب گرم برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بجوشانید و سپس بنوشید. این نوع چای خاصیت رقیق کنندگی خون را نیز دارد.

چای سبز: یک درمان بسیار قدرتمند برای از بین بردن التهاب است. خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز می تواند سطوح کلسترول بد را کاهش دهد و مانع ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بعضی از انواع سرطان ها شود.

چای زردچوبه: فواید سلامتی زردچوبه هر روز بیشتر کشف می شود. این ادویه پرطرفدار، مسکن درد است و نقش ایبوپروفن طبیعی را دارد. عناصر فعال در زردچوبه از قبیل کورکومین؛ یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش سطح آنزیم های مسئول ایجاد التهاب است. اضافه کردن تنها یک چهارم قاشق چای خوری زردچوبه به آب در حال جوشیدن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، برای سودبردن از منافع آن کافی است.

چای گل رز: گل رز یک منبع غنی از ویتامین ث و مواد شیمیایی گیاهی و گالاکتولیپیدها است که خواص ضد التهابی بخصوص برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید دارند.

چای پوست درخت بید: یک درمان باستانی چینی است و خواص شبه آسپرین دارد. چای بید یک درمان ضد التهاب و ضد درد است. محققان بر این عقیده هستند که می توان از پوست درخت بید برای مقابله با سردرد، دردهای کمر و آرتروز استفاده کرد. می توانید برای تسکین دردهای عصبی، دردهای قاعدگی، آماس کیسه های مفصلی و تاندینیت از این گیاه استفاده کنید. استفاده از بید سفید همچنین برای کاهش تب مربوط به سرماخوردگی و مقابله با بی خوابی موثر است.
منبع:care۲
   
    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha