رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، جهت محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه هایی بیان کرد.

مراقب اشعه خورشید باشید/ استفاده از ضدآفتاب ها

سلامت نیوز:رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، جهت محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه هایی بیان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مصطفی اسماعیلی گفت: برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از ضدآفتاب ها توصیه می شود، همانطور که اشعه خورشید در دراز مدت باعث سرطان پوست می شود، استفاده از کرم های ضدآفتاب نیز تاکید می شود.

وی ادامه داد: ضدآفتاب ها جهت جلوگیری از اثرات مضر آفتاب بر روی پوست استفاده می گردد و به دو نوع فیزیکی و شیمیایی طبقه بندی می شود.

اسماعیلی اظهار داشت: ضدآفتاب های فیزیکی  شامل مواردی نظیر تیتانیوم دی اکساید و زنیک اکساید هستند که با مسدود کردن سطح پوست از نفوذ اشعه های مضر به پوست جلوگیری می کنند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشار به اینکه ضد آفتاب های شیمیایی با جذب این اشعه ها موجب حفاظت از پوست می شوند، تصریح کرد: ضدآفتاب ها دارای SPF یا فاکتور محافظت از نور خورشید هستند که هر چه این عدد بالاتر باشد درصد قابلیت حفاظتی آن بیشتر بوده و محافظت بیشتری از پوست به عمل می آورد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha