کارشناس تغذیه اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است.

مضرات خوردن زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است

سلامت نیوز:کارشناس تغذیه اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زهره پوراحمد با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه فواید و مضراتی دارد، اظهار داشت: مضرات استفاده از این شیرینی بیش از فواید آن است.

وی افزود: جعبه های زولبیا و بامیه باید مجوز بهداشتی داشته باشد و بر روی بسته بندی جعبه ها آرم سازمان غذا و دارو هک شده باشد در غیر این صورت از مصرف آنها پرهیز نمایند.

پوراحمد در ادامه به فواید این شیرینی اشاره کرد و گفت: از فواید زولبیا و بامیه فقط می‌توان به این اشاره کرد که برای لحظات اول بعد از افطار به جهت اینکه دارای قندهای ساده بالایی است، یک تا دو عدد توصیه به مصرف می‌شود و این قندهای ساده سریع شکسته می‌شود و قند خون مورد نیاز را سریع بالا می‌برد.

وی اظهار داشت: بر عکس فواید که مختصر است، مضرات آن بی شمار است و می‌توان به کالری بالای آن که منجر به افزایش وزن و ناراحتی‌های متعاقب آن می‌شود، اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه قندهای ساده آن بالاست، به همین دلیل اصلا به بیماران دیابتی و همچنین افراد عادی به جز در همان لحظات اولیه افطار توصیه نمی‌شود؛ چراکه قندهای ساده در بدن سریع به چربی تبدیل می‌شود.

کارشناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زولبیا و بامیه چربی بالایی دارد، اظهار داشت: این شیرینی‌ها درون روغن بطور غوطه‌ور سرخ می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه احتمال دارد از روغن‌های نامناسب برای طبخ آنها استفاده شود در نتیجه با وجود آنکه چربی بالایی دارد، مواد مخاطره‌آمیز برای سلامتی مانند پراکسید و اسیدیته نیز دارد.

پوراحمد گفت: از آنجا که معمولا نوع مصرف با مقاومت همراه خواهد بود توصیه می‌شود در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط شود و به یک الی ۲ عدد در روز اکتفا کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha