سرپرست اورژانس کشور از حذف پایگاه های کانکسی اورژانس در سال جاری خبرداد و گفت: دو هزار و 290 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در کشور داریم که حدود 30 درصد آنها در کانکس است و ساختمان ثابت ندارند.

پایگاه های کانکسی اورژانس امسال حذف می شوند

سلامت نیوز: سرپرست اورژانس کشور از حذف پایگاه های کانکسی اورژانس در سال جاری خبرداد و گفت: دو هزار و 290 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در کشور داریم که حدود 30 درصد آنها در کانکس است و ساختمان ثابت ندارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پیرحسین کولیوند  افزود: یکی از اولویت‌های مهم سازمان اورژانس کشور در سال 96، حذف تمام پایگاه‌های کانکسی اورژانس است و حتما این کار امسال انجام می‌شود.


وی ادامه داد: تفاهمنامه‌های ساخت پایگاه‌های ثابت اورژانس پیش بیمارستانی اعم از پایگاه‌های شهری و جاده‌ای با دانشگاه‌های علوم پزشکی امضا شده است و قرار است 50 درصد هزینه ساخت پایگاه‌های ثابت اورژانس را دانشگاه‌ها و 50 درصد را اورژانس کشور بپردازد. البته انتظار داریم شهرداری‌ها نیز برای ساخت این پایگاه‌ها و به خصوص تامین زمین آن کمک کنند.


کولیوند گفت: انتظار ما از شهرداری‌ها این است که نیاز مردم به خدمات درمانی را در مبلمان شهری ببینند و زمین و امکانات لازم را برای ایچاد پایگاه‌های اورژانس تامین کنند و سازمان اورژانس کشور فقط نیروی انسانی را تامین و خدمات تخصصی را ارائه کند.


وی افزود: پیشنهاد ما این است که در کنار هر ایستگاه آتش نشانی و هر ایستگاه مترو یک پایگاه اورژانس 115 هم وجود داشته باشد تا در صورت نیاز مردم به خدمات فوریت‌های پزشکی، نیروهای اورژانس در کمترین زمان ممکن خدمات لازم را به مردم و یبماران ارائه کنند.


وی گفت: علاوه بر اینکه حدود 30درصد پایگاه‌های اورژانس کشور در کانکس است و ساختمان ندارند، حدود 300 پایگاه اورژانس نیز از برنامه پنجساله پنجم عقب هستیم که علاوه بر کمبود منابع مالی، کمبود نیروی انسانی نیز در این زمینه موثر بوده است.


کولیوند افزود: مرکز اورژانس کشور امسال بر اساس قانون برنامه ششم، به سازمان اورژانس کشور تبدیل می‌شود و با اختیارات و منابع بیشتری که در اختیار خواهد داشت،حتما برای جبران این مشکلات اقدام می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha