مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از افزایش آمار حریق علف‌های هرز و باغات در قزوین خبر داد و گفت: افزایش آمار آتش‌سوزی باغات و علفزارها نگران‌کننده است.

افزایش آمار آتش‌سوزی علفزار‌ها و باغات در قزوین نگران‌کننده است

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از افزایش آمار حریق علف‌های هرز و باغات در قزوین خبر داد و گفت: افزایش آمار آتش‌سوزی باغات و علفزارها نگران‌کننده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل ذوالقدر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: هرساله با شروع فصل گرما شاهد اعلام آتش‌سوزی گسترده در مزارع، علف‌های هرز، باغات سنتی شهر و بعضی درختان در سطح شهر هستیم، به‌طوری‌که تماس‌های مردمی شهروندان با سامانه 125 از ابتدای خردادماه سال جاری منجر به اعزام کارکنان این سازمان به 14 مورد عملیات اطفاء حریق در این خصوص شده است.

وی  با اشاره به آمار 823 موردی حریق علف‌های هرز در سال 1395 افزود: امسال نیز با توجه به بارش مناسب نزولات آسمانی، پوشش گیاهی در سطح باغ‌های قزوین و زمین‌های غیر محصور، رشد و افزایش قابل‌توجهی داشته و لازم است باغداران به‌منظور جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی‌های احتمالی نسبت به کنترل علف‌های هرز و رسیدگی به زمین‌های خود اقدامات لازم را انجام دهند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: همه‌ساله با افزایش دمای هوا شاهد این‌گونه حوادث هستیم و این نوع حریق‌ها بیشترین آمار آتش‌سوزی‌های این سازمان در فصل گرما را به خود اختصاص داده و موجب تحمیل خسارات مالی بر باغات، مزارع گندم و روستاییان می‌شود.

وی ادامه داد: از همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین‌های غیر محصور استقرار دارند تقاضا می‌شود تا نسبت به علف زنی و ایجاد آتش‌بر در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کرده و با این عمل از سرایت احتمالی آتش‌سوزی و بروز خسارات مالی جلوگیری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در پایان از عموم شهروندان خواست از پرتاب ته سیگار روشن و پسماندهای شیشه‌ای در دامان طبیعت و علف‌های خشک خودداری کنند و در سفرهای طبیعت‌گردی خود از خاموش شدن چوب‌های نیمه‌سوخته آتش، کاملاً مطمئن شده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha