سنگ نوردی یا بولدرینگ فعالیت مهیج و جالبی است که در سال های اخیر در سراسر جهان و ازجمله ایران مورد استقبال بسیاری قرارگرفته است. دانشمندان می گویند می توانید به چشم دیگری هم به این نوع از سنگ نوردی بدون ابزار نگاه کنید. بولدرینگ می تواند افسردگی را از شما دور کند.

برای درمان افسردگی از سنگ بالا بروید!

سلامت نیوز: سنگ نوردی یا بولدرینگ فعالیت مهیج و جالبی است که در سال های اخیر در سراسر جهان و ازجمله ایران مورد استقبال بسیاری قرارگرفته است. دانشمندان می گویند می توانید به چشم دیگری هم به این نوع از سنگ نوردی بدون ابزار نگاه کنید. بولدرینگ می تواند افسردگی را از شما دور کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، محققان دانشگاه آریزونا دریافته اند افراد بزرگسالی که با افسردگی دست و پنجه نرم می کردند پس از ۸ هفته فعالیت در این رشته بهبود قابل توجهی در نشگانگان این حالت روانی نشان دادند.

افسردگی شرایطی رویانی است که با احساساتی چون غمگینی، تهی بودن و ناامیدی همراه است و دست کم دو هفته طول می کشد. نشانگان این شرایط ممکن است حتی شامل احساس تقصیر، بی ارزش بودن، رخوت، عدم تمرکز و افکار مرگ و خودکشی نیز شود. عمدتاً افرادی که برای درمان افسردگی به سراغ دارو، روان درمانی یا ترکیبی از این دور می روند به طور کامل بهبود می یابند اما آمارها نشان می دهد که تنها یک سوم از بیماران مبتلا به افسردگی شدید فعالانه پیگیر درمان هستند.

محققان برای پاسخ به این سؤال که آیا سنگ نوردی می تواند اثر مثبتی برای افراد افسرده داشته باشد یا خیر بیش از ۱۰۰ فرد بزرگسال آلمانی را موردمطالعه قرار دادند و آنها را به دو گروه تقسیم کردند، یک گروه فوراً شروع به انجام سنگ نوردی کرد و گروه دیگر باید برای شروع این ورزش صبر می کرد. هر دو گروه درنهایت به مدت ۸ هفته، هر هفته ۳ ساعت سنگ نوردی کردند و این فعالیت برای اکثر آنها جدید بود.

دانشمندان با استفاده از روش فهرست افسردگی بک برای سنجش نشانگان افسردگی در گروه ها متوجه شدند شرکت کنندگانی که بدون درنگ سنگ نوردی را تجربه کرده بودند ۲۷/۶ امتیاز در بهبود افسردگی نشان دادند، درحالی که گروه دیگر که منتظر انجام این ورزش مانده بودند تنها ۴/۱ امتیاز نشان دادند.

به گفته محققان سنگ نوردی به شکل بولدرینگ در ارتفاع کم، بدون ابزار و از مسیرهای پیچیده انجام می شود نیازمند سطح بالایی از تمرکز است؛ موضوعی که این ورزش را به فعالیتی سودمند برای افراد مبتلا به افسردگی تبدیل می کند، با این فرض که نشخوار فکری مشکل عمده این افراد است. به هنگام انجام سنگ نوردی شما مجبور هستید که حواستان را جمع کنید و در همان لحظه متمرکز شوید. نمی توانید بگذارید ذهنتان پیرامون مسائل مختلف بچرخد و تنها باید بر این موضوع تمرکز کنید که نیفتید!

منبع: Medical News Today

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha