رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو جهت محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه‌هایی را عنوان کرد.

ویژگی‌ کرم‌های ضد آفتاب مناسب

سلامت نیوز:رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو جهت محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه‌هایی را عنوان کرد.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، مصطفی اسماعیلی، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو جهت محافظت از پوست در گرما و افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند توصیه‌هایی را بیان نمود.

وی گفت: برای محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید استفاده از ضدآفتاب‌ها توصیه می‌شود و همانطوری که اشعه خورشید در دراز مدت باعث سرطان پوست می‌شود استفاده از کرم های ضدآفتاب تاکید می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: ضدآفتاب ها جهت جلوگیری از اثرات مضرآفتاب بر روی پوست استفاده می‌گردند و به دو نوع فیزیکی و شیمیایی طبقه بندی می‌شوند.

وی اظهار داشت: ضدآفتاب های فیزیکی که شامل مواردی نظیر تیتانیوم دی اکساید و زنیک اکساید هستند با مسدود کردن سطح پوست از نفوذ اشعه های مضر جلوگیری می‌کنند و ضد آفتاب‌های شیمیایی با جذب این اشعه به خود از پوست محافظت می‌نمایند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو بیان داشت: ضدآفتاب‌ها دارای SPF های مختلف( فاکتور محافظت از خورشید ) هستند که هر چه این عدد بزرگتر باشد فراورده قوی‌تر بوده و محافظت بیشتری را فراهم می‌نماید.

وی در پایان گفت: SPF  ها متفاوت و SPF30 کمترین و SPF90 بیشترین نوع آن است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha