مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اجرای ۲۷ برنامه در راستای سیاست‌های کلی خانواده خبر داد.

اجرای ۲۷ برنامه در راستای سیاست‌های کلی خانواده/ ترویج ازدواج سالم در جوانان

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اجرای ۲۷ برنامه در راستای سیاست‌های کلی خانواده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر محمداسماعیل مطلق گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده در سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری، وزیر بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را موظف کرد که در خصوص بندهای ۴ و ۱۵ این سیاست‌ها زیرنظر دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در راستای اقتدار و تحکیم بنیان خانواده اجرا کنند.

وی افزود: در این راستا ۲۷ برنامه توسط این دفتر تدوین شده که در سال ۹۶ اجرایی می‌شود. ترویج ازدواج سالم یکی از این برنامه‌هاست که در این راستا کارگاه‌ها، همایش‌ها وکمپین‌هایی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین «نهادینه‌سازی سبک زندگی سالم در جوانان» برنامه دیگری است که در این راستا انجام می‌شود. برگزاری کمیته ارتقای سلامت جوانان، برگزاری هفته سلامت جوان، برگزاری مسابقه عکاسی با رویکرد ترویج شیوه زندگی سالم در جامعه، برگزاری کارگاه‌های ارتباطات اجتماعی و کمپین‌های سفیران سلامت به صورت ماهانه بخشی از این برنامه خواهد بود.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی سایر برنامه‌ها را چنین برشمرد: مراقبت از سلامت جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال، تقویت و ارتقای برنامه آموزش‌های هنگام و پس از ازدواج، توانمندسازی نیروی انسانی برای ارتقای مشاوره و خدمات باروری سالم، ارتقای دانش عمومی در ارتباط با سلامت و جمعیت، توانمندسازی نیروی انسانی در ارایه خدمات به گروه هدف هنگام و پس از ازدواج و افزایش آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری از ناباروری.

مطلق گفت: برای اجرای برنامه‌های فوق، زیر برنامه‌هایی برای ارزیابی دوره‌ای دانشجویان و جوانان مبتنی بر بسته خدمت، ارائه گزارش تامین و توزیع مواد کمک آموزشی به زوجین هر سه ماه، ارائه گزارش آموزشی و مشاوره باروری سالم و جمعیت به گروه هدف، ارائه گزارش فصلی برگزاری کارگاه و جلسات آموزشی در شبکه ارائه خدمت، ارائه گزارش انتشار و اجرای برنامه‌های آموزش عمومی و رسانه‌ها، ارائه گزارش شش ماهه آنالیز نتایج پایش و ارزشیابی سالانه کلاس‌های پس از ازدواج و تعیین مشکلات و طراحی مداخلات لازم، انجام خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha