سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی در هر بار مراجعه به بیمارستان جهت تزریق خون، نقض غرض است، گفت: وزارت بهداشت و درمان باید ابلاغیه را تنظیم و به تمام مراکز درمانی ابلاغ کند.

اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی مخل امنیت روانی افراد است/ وزارت بهداشت ابلاغیه اصلاحی صادر کند

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی در هر بار مراجعه به بیمارستان جهت تزریق خون، نقض غرض است، گفت: وزارت بهداشت و درمان باید ابلاغیه را تنظیم و به تمام مراکز درمانی ابلاغ کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمد نعیم امینی فرد در خصوص اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی در بیمارستان‌ها هنگام تزریق خون، گفت: تزریق خون به بیماران تالاسمی از اقدامات درمانی است که میزانی عوارض برای آن پیش‌بینی شده است؛ مراکز درمانی هم برای این اقدام نسبت به اخذ برائت نامه اقدام می‌کنند اما اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی در هر بار مراجعه به بیمارستان جهت تزریق خون، نقض غرض است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برائت نامه از بیماران تالاسمی تنها در مراجعه اول باید اخذ شود، در این برائت نامه میزان تزریق خون در ماه و سال مشخص است بنابراین مشکل این گروه از افراد را حل خواهد کرد.

وی افزود: اقدامی که رئیس انجمن تالاسمی نسبت به آن انتقاد کرده، درست است چراکه امنیت روانی بیماران تالاسمی را تحت شعاع قرار می‌دهد و موجب آسیب به این گروه از بیماران می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: با توجه به این مشکل، معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان باید ابلاغیه را تنظیم و به تمامی مراکز درمانی ابلاغ کند.
 مجید آراسته رییس انجمن تالاسمی، گفته است: اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی در بیمارستان‌‌ها به هنگام تزریق خون از نظر اخلاقی و حقوقی با مشکل روبروست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha