نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح های انتقال آب بین حوزه ای بدون پیوست زیست محیطی هستند، گفت:حل مشکلات مردم خوزستان در سه حوزه کم آبی، مشکلات گرد و غبار، فاضلاب و طرح های انتقال آب ضرورت دارد.

4مشکل جدی مردم خوزستان/چالش جدی انتقال آب به فلات مرکزی

سلامت نیوز:نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح های انتقال آب بین حوزه ای بدون پیوست زیست محیطی هستند، گفت:حل مشکلات مردم خوزستان در سه حوزه کم آبی، مشکلات گرد و غبار، فاضلاب و طرح های انتقال آب ضرورت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،علی ساری، در تشریح مشکلات ناشی از بروز گرد و غبار در خوزستان اظهارداشت: چالش های زیادی در رابطه با آلودگی هوای خوزستان در بخش ریزگردها داریم که بخشی از این چالش ها در حوزه داخلی بود و بخشی از آن هم منشاء خارجی دارد. در رابطه با مشکلاتی که در بخش داخلی تعریف می شود یکسری تصمیمات اتخاذ شده که این اقدامات در حال انجام است.

گام دولت برای تأمین حق‌آبه تالاب‌های خوزستان

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد شرایط اقلیمی در شهرهای مختلف استان به ویژه در حوزه تالاب های موجود بهم ریخت که دولت برای حل این مشکلات گام هایی را برداشته است به طوری که حق آبه دو تالاب مهم هورالعظیم و شادگان را افزایش داد. هر چند که این تالاب ها باید به حق آبه واقعی خود برسند اما این اقدام برای بهبود وضعیت هوا در استان خوزستان بسیار اهمیت دارد.

اجرای طرح بیابان‌زدایی و نهال‌کاری برای مهار گرد و غبار

وی همچنین با اشاره به طرح بیابان زدایی برای مهار گرد و غبار در خوزستان توضیح داد: یکی از اقدامات جدی دولت در بحث مهار کانون های گرد و غبار، اجرای طرح بیابان زدایی است که کار منظمی از سوی دولت یازدهم با مدیریت وزیر جهاد کشاورزی آغاز شده است. برای اجرای طرح نهال کاری و بیابان زدایی در استان خوزستان کانال آبی به طول 44 کیلومتر حفر شد تا نهال کاری درختان مانند دفعات گذشته بی ثمر نباشد.

چالش انتقال آب از منابع آبی خوزستان

این نماینده مجلس در ادامه به چالش جدی انتقال آب از منابع آبی خوزستان به سایر استان ها در فلات مرکزی اشاره کرد و گفت: در این رابطه چالش های فراوانی داریم، معتقدیم با توجه به مشکلاتی که در سطح استان خوزستان وجود دارد انتقال آب نباید به این شدت انجام شود. هر چند که موضوع انتقال آب به فلات مرکزی از مصوبات دولت های گذشته است اما باید در آن بازنگری صورت گیرد.

طرح کاهش تعرفه‌های برق خوزستان در مجلس تهیه می‌شود

وی همچنین درباره مشکلات مردم خوزستان درباره افزایش تعرفه های برق ناشی از گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی در این منطقه خاطرنشان کرد: مسأله کاهش تعرفه برق در استان خوزستان باید به صورت طرح در مجلس ارائه شود البته اقدامات حمایتی از سوی دولت برای مدت زمان کوتاهی انجام شد اما این موضوع نیاز به طرح و مصوبه مجلس دارد تا به صورت برنامه هدفمند و منسجم اجرا شود. بنابراین طرح مذکور باید در مجلس تدوین و پس از آن سیکل قانونی طرح انجام شود.

ساری در پایان با ابراز امیدواری از اجرای منسجم برنامه های دولت برای مقابله با گرد و غبار در استان های جنوبی کشور گفت: امیدواریم رویکردی که در دولت برای مهار بیابان زایی و تثبیت خاک، کنترل گرد و غبار و تأمین حق آبه تالاب ها وجود دارد به طور جدی ادامه یابد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha