مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: پس از دو حادثه تروریستی اخیر در مجلس و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، شرایط برای اهدا خون شهروندان فراهم بوده، اما ما با مشکل کمبود خون مواجه نیستیم.

وضعیت ذخایر خونی پایتخت پس از ۲ حمله تروریستی/ شرایط برای اهدا خون شهروندان فراهم است

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: پس از دو حادثه تروریستی اخیر در مجلس و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، شرایط برای اهدا خون شهروندان فراهم بوده، اما ما با مشکل کمبود خون مواجه نیستیم.


به گزارش سلامت نیوز، اورژانس علی اکبر پور فتح الله در گفت و گو با میزان گفت: در سال جاری و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان با ذخیره خونی بسیار مناسب به استقبال این ماه رفتیم.

وی افزود: ذخیره خونی ما اکنون ۹ برابر بیشتر از نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مصرفی برای بیماران است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به فراهم بودن شرایط به منظور اهدا خون افراد در ماه مبارک رمضان اظهارکرد: از پیش از ماه مبارک رمضان شرایط برای اهدا خون شهروندان فراهم بوده و در شب‌های این ماه نیز کار انتقال خون انجام می‌شود.

پور فتح الله ادامه داد: مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان، پس از افطار نیز فعالیت داشته و از این بابت با مشکل مواجه نیستیم.

وی در رابطه با وضعیت ذخایر خونی موجود در شهر تهران پس از دو حادثه تروریستی اخیر خاطرنشان کرد: حوادث تروریستی اخیر تاثیری در ذخایر خونی ما نداشته و برای تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز با مشکل مواجه نیستیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: در شرایطی که شهروندان علاقه‌مند به اهدا خون باشند می‌توانند به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه کنند، اما ما با کمبود ذخایر مواجه نیستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha