رئیس انجمن عفونی کودکان عنوان کرد: نوزادانی که دارای رشد طبیعی هستند باید از 4 الی 5 ماهگی تحت نظر پزشک قطره‌آهن مصرف کنند.

قطره آهن را از چه سنی به نوزاد بدهیم؟

سلامت نیوز:رئیس انجمن عفونی کودکان عنوان کرد: نوزادانی که دارای رشد طبیعی هستند باید از 4 الی 5 ماهگی تحت نظر پزشک قطره‌آهن مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمدرضا بلوساز، رئیس انجمن عفونی کودکان  درباره اهمیت مصرف قطره آهن در کودکان، گفت: نوزادانی که دارای رشد طبیعی هستند نیازی به مصرف قطره آهن ندارند اما آن دسته از نوزادان که دچار کاهش وزن هستند و رشد آنها مطابق نموار رشد نبوده باید بعد از 4 ماهگی تحت نظر پزشک قطره آهن مصرف کنند.

وی درباره راه‌های پیشگیری از خرابی دندان پس از مصرف قطره آهن در نوزادان، گفت: در 7 تا 8 ماهگی اولین دندان نوزاد رویش پیدا می‌کند که مصرف قطره آهن می‌تواند احتمال پوسیدگی دندان را افزایش دهد به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود در این سن پس از مصرف قطره حتما کمی آب به نوزاد بدهند و سپس لثه و سطح دندان را با پارچه تمیز یا مسواک‌های انگشتی شست‌و‌شو دهند.

بلوساز یادآور شد: برخی کودکان نیز در سنین 1 تا 3 سالگی به دلیل فقر آهن نیاز به مصرف قطره آهن پیدا می‌کنند که در این صورت پزشکان ابتدا باید برای وی آزمایش تجویز کنند و سپس بعد از تشخیص نهایی مصرف قطره را توصیه کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: کودکان در این سنین باید پس از مصرف قطره آهن حتما برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها را با مسواک شست‌و‌شو دهند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha