سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ایده‌پردازی و نوآوری را خصوصیت ذاتی جامعه دانشجویی برشمرد و گفت: هیچکس از مجموعه مدیریتی دانشگاه‌ها انتظار ندارد تا با ایجاد محیط بسته و خفقان فرهنگی، ایده‌ها و نوآوری‌های جامعه دانشجویی را که در چارچوب قوانین جاری و هنجارهای اجتماعی مطرح می‌شود منکوب و سرکوب نماید.

پاسخ دانشگاه زاهدان درباره طرح پوشش چادر پرستاران

سلامت نیوز:‌سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ایده‌پردازی و نوآوری را خصوصیت ذاتی جامعه دانشجویی برشمرد و گفت: هیچکس از مجموعه مدیریتی دانشگاه‌ها انتظار ندارد تا با ایجاد محیط بسته و خفقان فرهنگی، ایده‌ها و نوآوری‌های جامعه دانشجویی را که در چارچوب قوانین جاری و هنجارهای اجتماعی مطرح می‌شود منکوب و سرکوب نماید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا: علیرضا گنجعلی با اشاره به انعکاس غیر واقعی اخبار مربوط به رونمایی از طرح چادر قابل استفاده در مراکز درمانی که در برخی فضاهای مجازی و کانال های خبری صورت گرفته است افزود: همانند هر طرح و ایده نو، اعلام واکنش‌های موافق و مخالف در پاسخ به این ایده جدید نیز کاملا قابل انتظار بود و این موضوع می‌تواند مایه مسرت و خرسندی طرفداران آزاد اندیشی در محیط‌های علمی باشد.

وی با تشکر از دانشجویانی که با استفاده از نظرات جمعی از اساتید خود و با راهنمایی طراحان مد و لباس، پوششی ابتکاری را به عنوان مکمل روپوش طبی خود طراحی کرده اند گفت: لازم است تا از تمام کسانی که نظرات تخصصی و انتقادات سازنده  خود را برای اصلاح این طرح پیشنهادی به طراحان پوشش مزبور و شورای فرهنگی دانشگاه منتقل می کنند تشکر و قدردانی نمائیم.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: متاسفانه برخی پیام ها با برداشت نادرست از طرح رونمایی پوشش مزبور، برگزاری این مراسم دانشگاهی و دانشجویی را مصداق تندروی، افراطی گری و عدم رعایت استانداردهای طبی عنوان نموده‌اند.

وی ادامه داد: همانگونه که در متن خبر رسمی منتشر شده از سوی دانشگاه اعلام گردیده است این مراسم، آئین رونمایی از طرح مزبور و معرفی یک ایده نوآورانه بوده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: طرح استفاده از پوشش چادر در مراکز درمانی مانند همه ایده‌های نو مورد بررسی و تحلیل فنی و کارشناسی قرار خواهد گرفت، کما اینکه در مراسم رونمایی از پوشش مزبور نیز پیشنهاداتی از سوی شرکت کنندگان در مراسم مطرح گردید.

به گفته علیرضا گنجعلی بر خلاف شبهات مطرح شده هیچگونه ابلاغیه‌ای برای الزام رعایت پوشش جدید در مراکز درمانی ارسال نشده است و در حال حاضر پوشش رسمی و لازم‌الاجرا در مراکز درمانی و بیمارستانی صرفا دستورالعمل پوشش حرفه‌ای رسمی و ابلاغ شده از سوی وزارت متبوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha