ادامه درمان عماد، کودک گرگانی خبرساز حادثه تروریستی تهران، با دستور وزیر بهداشت رایگان شد.

اقدامات وزارت بهداشت برای درمان و اسکان رایگان کودک خبرساز حادثه تروریستی تهران

سلامت نیوز:ادامه درمان عماد، کودک گرگانی خبرساز حادثه تروریستی تهران، با دستور وزیر بهداشت رایگان شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، عماد اسماعیل نژاد  کودک 2.5 ساله‌ایست که دچار نوعی بیماری نادر کبدی است که باید برای درمان پیوند مغز استخوان انجام دهد و آزمایش‌ لازم برای این جراحی نیز به آلمان ارسال شود.  خانواده عماد که برای دریافت کمک از مجلس در زمینه درمان کودک خود از گرگان به تهران مراجعه کرده‌بودند در جریان حادثه تروریستی تهران گرفتار شدند اما توسط ماموران امنیتی نجات پیدا کردند. بعد از انتشار این ماجرا توسط رسانه‌ها وزارت بهداشت تصمیم گرفت درمان این کودک را پیگیری کند. در نتیجه خانواده عماد امروز با وزیربهداشت و نمایندگان معاونت درمان وزارت بهداشت دیدار کردند.

 عباس زارع نژاد مشاور وزیر بهداشت در خصوص بیماری کودکی که تصویر نجاتش در حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی خبرساز شد، گفت: صبح امروز جلسه ای با حضور خانواده کودک و مسئولان ارشد درمان وزارت بهداشت در مرکز روابط عمومی این وزارتخانه برگزارشد و روند بیماری عماد اسماعیل نژاد مورد بررسی قرار گرفت. پس از این جلسه خانواده عماد همراه با کودک خود دیداری کوتاه با وزیربهداشت هم داشتند و دکتر هاشمی بر پی گیری روند درمان این کودک گرگانی تا حصول نتیجه تاکید کردند.

وی گفت: عماد به بیماری مزمنی مبتلاست که در صورت انجام آزمایش های لازم و تایید نتیجه آنها باید پیوند مغزاستخوان شود، البته این پیوند برای او ممکن است مفید و یا مضر باشد و باید بررسی های لازم برای انجام پیوند روی این کودک انجام شود.البته این کودک پیش از این در بیمارستان شریعتی بستری بوده و همه کارهای درمانی وی به صورت رایگان انجام شده، فقط آنها برای ارسال نمونه به آزمایشگاه آلمان و ایاب و ذهاب، هزینه ای متقبل شده اند که به دستور وزیر بهداشت آن هزینه هم به خانواده وی مسترد شد.

به گفته زارع‌نژاد، البته این کودک مشکلات دیگری از جمله مشکل شنوایی دارد، ولی هیچ گونه نگرانی بابت هزینه های درمان وی وجود ندارد و همه کارهای او در بیمارستان شریعتی تهران یا هر مرکز درمانی دیگر ، به صورت رایگان انجام خواهد شد.

تامین اسکان رایگان در تهران

دکتر علی ماهر - معاون فنی و برنامه‌ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت- نیز   درباره تصمیماتی که در جلسه امروز وزارت بهداشت با خانواده کودکی که در حادثه تروریستی تهران در مجلس نجات یافت، توضیح داد و گفت: تا به حال اقدامات درمانی این کودک در قالب طرح تحول نظام سلامت و به صورت رایگان انجام شده است. این کودک مبتلا به بیماری متابولیکی شدید، نارسایی کبد، کوچکی ریه و مشکلات خونی است و طبیعتا اعمال جراحی زیادی نیاز دارد که تاکنون سه عمل جراحی را هم در قالب طرح تحول نظام سلامت انجام داده و به گفته خود خانواده پولی هم تاکنون بابت جراحی‌ها و درمان این کودک پرداخت نشده است. بنابراین تمام کارهایشان در مشهد به صورت رایگان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این کودک به پیوند مغز و استخوان نیاز دارد، گفت: برای انجام این پیوند باید آزمایشی را در خارج از کشور انجام می‌داد که هزینه‌های آن بسیار بالا بود و خانواده این کودک به دلیل همین هزینه‌های سنگین به مجلس مراجعه کرده بودند. براین اساس امروز در جلسه‌ای که در وزارت بهداشت برگزار شد، طبق دستور وزیر تمام هزینه‌های مربوط به آزمایش، درمان و حتی اسکان این کودک در تهران از سوی وزارت بهداشت تامین می‌شود.

نامه وزیر بهداشت به بیمارستان شریعتی

محمدحسین اسماعیل نژاد پدر عماد در گفت‌وگو با ایسنا درباره دیدار امروز خود با مسئولان وزارت بهداشت  گفت: در دیداری که با وزیر بهداشت داشتیم درباره وضعیت زندگی خود و بیماری عماد صحبت کردیم. در نتیجه نامه‌ای برای بیمارستان شریعتی دادند که از همان اول نیز تمام آزمایش‌ها و مراحل درمان را برایش انجام دهند.

وی ادامه داد: ما یک بار دیگر هم از وزارت بهداشت برای بیمارستان شریعتی نامه گرفته بودیم اما این بار خود وزیر این نامه را صادر کرد. دفعه قبل نتیجه‌ای نگرفتیم ولی این بار امیدواریم دستور وزیر نتیجه داشته باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha