کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات خود و بنا بر اظهارات شاکی پرونده اطلاع پیدا کردند که شخصی به دفترخانه‌ مراجعه و بیان داشته که قبل از عید امسال نوشته‌ای تهدید‌آمیز را در راهروی دفترخانه پیدا کرده اما چون فکر کرده که موضوعی مهمی نیست، آن را پاره کرده است.

اخاذی 4میلیاردی ناکام ماند

سلامت نیوز:نوزدهم خرداد فردی با مراجعه به کلانتری ۱۶۶ لواسانات به مأموران اعلام کرد: «ساعت 13:30 روز یازدهم خرداد یکی از کارمندانم در دفتر اسناد رسمی نامه‌ای تهدید‌آمیز در داخل راهرو دفترخانه پیدا کرده که در آن از من درخواست مبلغ چهار میلیارد تومان شده بود و در آن به قتل تهدید شده بودم. من به‌شدت ترسیده بودم که نکند واقعا کسی قصد کشتن من را داشته باشد به‌همین‌دلیل خیلی سریع به پلیس خبر دادم.»

به گزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع تهدید به قتل و به دستور رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب لواسانات پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، شاکی پرونده با دو دست‌نوشته‌ تهدید‌آمیز دیگر به اداره شانزدهم پلیس آگاهی مراجعه و عنوان داشت که اخیر دو نامه تهدید‌آمیز دیگر نیز برایش ارسال شده و در هر دو نامه مجددا به قتل تهدید شده است. 


تحقیقات پلیس آغاز می‌شود


کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات خود و بنا بر اظهارات شاکی پرونده اطلاع پیدا کردند که شخصی به دفترخانه‌ مراجعه و بیان داشته که قبل از عید امسال نوشته‌ای تهدید‌آمیز را در راهروی دفترخانه پیدا کرده اما چون فکر کرده که موضوعی مهمی نیست، آن را پاره کرده است. شاکی پرونده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان جزئیات بیشتر را توضیح داد. این شخص در ادامه‌ صحبت‌هایش عنوان کرد که اخیرا شنیده است که تعدادی از اراذل و اوباش با تهدید به قتل افراد اقدام به گرفتن پول از آنان می‌کنند و من هم باید این پول را پرداخت کنم که در امان بمانم. با شناسایی شخصی که نامه را پاره کرده بود به نام اصغر۳۳ ساله، تحقیقات از او در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. اصغر در اظهاراتش به کارآگاهان گفته است: «قبل از عید امسال برای کار ثبتی به دفترخانه مراجعه کرده بودم؛ در حین برگشت، در راهروی دفترخانه دست‌نوشته‌ای تهدید‌آمیز که برای صاحب دفترخانه نوشته شده بود، پیدا کرده ولی فکر کردم که اهمیتی ندارد و آن را پاره کردم و به نظرم موضوع اهمیتی خاصی نداشت.


فکر نمی‌کردم این تهدید بتواند جدی شود و من نمی‌دانستم این نامه برای چه کسی است. اگر نامه مهمی بود نباید در راهرو می‌افتاد.» کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در زمان تحقیقات از اصغر متوجه وجود آثار خراشیدگی و جراحت روی صورت و دستان او شدند؛ اصغر در توضیح علت آثار جراحت، در اظهاراتش به کارآگاهان گفته است: «چند روز پیش در منطقه لواسان توسط ۶ راکب و ترک‌نشینان سه دستگاه موتورسیکلت به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفتم. آنها بی‌رحمانه من را کتک می‌زدند. در نهایت پس از اینکه به من حمله کردند و من نمی‌توانستم از خودم دفاعی کنم، فرار کردند.» با توجه به اظهارات او، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل ادعایی ایشان در لواسان مراجعه و در بررسی دقیق این محل، با شناسایی چندین مرکز تجاری مجهز به دوربین‌های مداربسته به بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از زمان اعلام‌شده از سوی اصغر درباره ضرب و جرح او توسط سرنشینان سه دستگاه موتورسیکلت پرداخته و اطمینان پیدا کردند که تمامی اظهاراتش در این خصوص صرفا یک داستانسرایی بیش نبوده است و این اتفاق واقعیت ندارد. با توجه به ارائه اظهارات کذب از سوی اصغر. د، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل سکونت وی در منطقه لواسان مراجعه و او را برای تحقیقات بیشتر به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه دخالتش در ارسال نامه‌های تهدید‌آمیز شد اما در ادامه و پس از ارائه دلایل پلیسی، به‌ناچار لب به اعتراف گشود. 


اخاذی ناکام 4 میلیاردی از سردفتر‌دار لواسان


اصغر در اعترافاتش به کارآگاهان گفته است: «پس از فوت پدرم سه باب منزل مسکونی برایم به ارث ماند ولی به دلایل مختلف کلیه دارایی‌هایم را از دست دادم؛ درحال‌حاضر مستأجر هستم و به‌دلیل اتمام زمان اجاره باید منزل را تحویل دهم، به هر دری که زدم نتوانستم کاری بکنم تا پولی برای اجاره خانه خود به دست بیاورم. در نهایت پولی برای اجاره منزل جدید نداشتم؛ قبلا چندین بار جهت فروش املاک خود به دفترخانه‌ شاکی مراجعه کرده بودم و سردفتر آن را کاملا می‌شناختم. اطلاع داشتم که او از وضعیت مالی مناسبی برخوردار است و با اندکی از پول او من می‌توانم زندگی خوبی را سروسامان دهم؛ به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتم تا با ارسال دست‌نوشته‌های تهدید‌آمیز اخاذی کنم اما چون به نتیجه‌ای نرسیدم حضورا به دفترخانه مراجعه و داستان تهدید افراد توسط اراذل و اوباش را برای مرد دفتر‌دار مطرح کردم تا او را بترسانم و تحریکش کنم تا پول را به من پرداخت کند. قصد داشتم از این راه بتوانم اندکی وضع مالی خود را بهبود دهم.» سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به پایگاه خبری پلیس گفته است: «با اعتراف صریح متهم مبنی‌بر ارسال نامه‌های تهدید‌آمیز به قصد اخاذی، قرار قانونی از سوی رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب لواسان صادر و متهم روانه زندان شد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha