عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: تکنولوژی لیزر تحولی در درمان بیماری‌ها ایجاد کرده است به طوری که گروهی از لیزر‌ها برای درمان ضایعات تیره و خال‌ها به کار می‌روند.

ضایعات تیره و خال‌ها را با لیزر درمان کنید

سلامت نیوز:عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: تکنولوژی لیزر تحولی در درمان بیماری‌ها ایجاد کرده است به طوری که گروهی از لیزر‌ها برای درمان ضایعات تیره و خال‌ها به کار می‌روند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، همایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران؛ با اشاره به این که یک گروه از لیزر‌ها عمدتا هموگلوبین را که رنگدانه قرمزی است مورد هدف قرار می‌دهند، اظهار کرد: برای درمان لک‌ها، خال‌ها و نیز ماه گرفتگی‌های قرمز و هر ضایعه قرمز رنگی مانند گوشت اضافه‌های قرمز و صورتی و همچنین برای درمان ترک‌های پوستی صورتی و بنفش (ترک‌های چاقی و لاغری) می‌توان از این نوع لیزر‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به این که گروهی از لیزر‌ها برای درمان ضایعات تیره و خال‌ها به کار می‌روند، افزود: در این ضایعات هدف رنگدانه تیره به نام ملانین است که لیزر بر روی محل بیشترین تجمع ملانین، متمرکز شده و با حرارتی که ایجاد می‌شود لک یا خال را از بین می‌برد.

وی با بیان این که آب و پروتئین بخش اعظم سلول‌های پوست را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: بعضی از دستگاه‌های لیزر این عناصر را هدف می‌گیرند و با ایجاد حرارت، سلول را متلاشی می‌کنند که این لیزر‌ها برای تخریب زگیل‌ها، برخی از خال‌های خوش خیم و بد خیم و نیز برای برداشت لایه‌های نازک پوست (لایه برداری) به کار می‌روند و به این ترتیب پوست را صاف و هموارتر میکنند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به این که امروزه از لیزر برای رفع مو‌های زاید و پاک کردن خالکوبی استفاده می‌شود؛ گفت: در این موارد قدرت نفوذ پرتو لیزر را به گونه‌ای افزایش می‌دهند که به رنگدانه ملانین در عمق ریشه مو و یا به رنگ‌های خالکوبی که در عمق پوست کاشته شده برسد.

به گفته مژدهی آذر در هر یک از این موارد یعنی کاربرد لیزر در درمان لک ها، ضایعات قهوه‌ای، خالکوبی‌ها و نیز تخریب سطحی و لایه برداری چالش‌های بی شماری وجود دارد که متخصصان پوست و مو از صلاحیت علمی لازم برای برخورد با این چالش هاو درمان ضایعات موستی با کمک تکنولوژی لیزر برخوردار هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha