نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیماری سرطان هزینه های زیادی به حوزه سلامت وارد می کند که با آگاهی بخشی به مردم می توان این هزینه ها را کنترل کرد.

جای خالی بیماران سرطانی در لیست حمایتی بیماری‌های خاص

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیماری سرطان هزینه های زیادی به حوزه سلامت وارد می کند که با آگاهی بخشی به مردم می توان این هزینه ها را کنترل کرد.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، درباره آمار نگران‌کننده سرطان در کشور، افزود: با توجه به افزایش آمار بیماران سرطانی در کشور اما متاسفانه این بیماری در زمره بیماری های خاص برای حمایت از سوی دستگاه های متولی قرار ندارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که در برخی از استان ها، انواعی از بیماری سرطان شیوع بیشتری دارد که همین امر ضرورت اقدامات پیشگیرانه را دوچندان می کند این درحالی است که باید نحوه درمان نیز مورد توجه مسئولان بهداشت ودرمان نیز قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید با پژوهش های تحقیق محور به دنبال علت شیوع برخی از سرطان ها در استان های کشور باشیم و روش های پیشگیری و آگاهی بخشی به مردم را لحاظ کنیم زیرا اگر بیماری سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود از نتیجه درمان این بیماری پاسخ های بهتری دریافت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر بیماری سرطان هزینه های زیادی به حوزه سلامت وارد می کند که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم می توان این هزینه ها را کنترل کرد که این مهم نیز نیازمند استراتژی درست وزارت بهداشت است.

قربانی تاکید کرد: اگر چه طرح تحول سلامت هزینه های درمانی مردم را تا حد زیادی کاهش داد اما هنوز بیمارانی هستند که به لحاظ مزمن بودن و هزینه بر بودن بیماری خود به زیر خط فقر می روند زیرا اغلب پروسه درمان این بیماری ها در بخش خصوصی است که این بخش نیز هزینه های زیادی به بیماران تحمیل می کند از سویی دیگر داروهای این بیماری اغلب خارجی بوده و گران است این در حالی است که داروهای تولید داخل هنوز نتوانسته از لحاظ کیفیت همپای داروی خارجی حرکت کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بیمه ها به ویژه بیمه سلامت نیز باید وارد عمل شود حمایت های زیادی از بیماران سرطانی داشته باشند تا همه نهادهای مرتبط در کنار هم بتوانند به اقدامات پیشگیرانه و درمانی بیماری سرطان کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha