معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: مرکز متخلف اوتیسم در خراسان رضوی برای فعالیت در قالب یک مرکز کاردرمانی، موافقت اصولی و اولیه وزارت بهداشت را داشته است.

مرکز متخلف اوتیسم موافقت اصولی وزارت بهداشت را داشته است/ اعلام شکایت خانواده‌ها از وزارت بهداشت

سلامت نیوز:معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: مرکز متخلف اوتیسم در خراسان رضوی برای فعالیت در قالب یک مرکز کاردرمانی، موافقت اصولی و اولیه وزارت بهداشت را داشته است.


به گزارش سلامت نیوز،سین نحوی نژاد در گفت و گو با میزان گفت: در پی تخلفات صورت گرفته در یکی از مراکز اوتیسم واقع در خراسان رضوی و اعلام آزار و اذیت کودکان در این مرکز، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این مرکز به هیچ وجه مجوز سازمان بهزیستی را نداشته و در خصوص تخلف صورت گرفته باید مسئولان وزارت بهداشت پاسخ گو باشند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا موافقت اصولی این مرکز از سوی بهزیستی صادر شده است یا خیر؟، تصریح کرد: وزارت بهداشت ارائه موافقت اصولی به مسئولان این مرکز را پذیرفته و سازمان بهزیستی دخالتی را در این زمینه نداشته است.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه مرکزی که در آن تخلف صورت گرفته یک کلینیک گفتار درمانی و کاردرمانی بوده است اظهارکرد: علاوه بر خدمات گفتار درمانی و کار درمانی در مرکز متخلف خدمات اوتیسم نیز ارائه می‌شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که کودکی در این مرکز آسیبی دیده باشند می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی شکایت خود از وزارت بهداشت را پیگیری کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه خانواده‌ها می‌تواند با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی اطلاعات لازم در رابطه با مراکز مجوزدار را کسب کنند، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در قبال هر گونه تخلف در مراکز خود پاسخگو است و به همین جهت اصرار داریم که خانواده‌ها برای استفاده از خدمات در بخش‌های مختلف، اعم از سالمندان، معلولان و ... به سایت سازمان بهزیستی کشور مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha