وزارت بهداشت طی اطلاعیه‌ای در خصوص دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه اعلام کرد: این دوره‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و لغو و یا اصلاح آن نیز برعهده مجلس است.

لغو و اصلاح دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه بر عهده مجلس است

سلامت نیوز:وزارت بهداشت طی اطلاعیه‌ای در خصوص دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه اعلام کرد: این دوره‌ها مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و لغو و یا اصلاح آن نیز برعهده مجلس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در اطلاعیه‌ای که از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی معاونت آموزشی وزارت بهداشت صادر شده ، آمده است: پیرو ابلاغ آیین نامه دوره تکمیلی قانون مصوب سال ١٣٦٧، در روزهای اخیر از طرف برخی صاحبان حرف پزشکی و متخصصان نسبت به مصوبه اخیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص ادامه دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه نگرانی‌هایی ابراز شده است. در این راستا، موارد زیر جهت شفاف سازی بیشتر موضوع و تنویر افکار جامعه پزشکی به اطلاع می رسد:

- اجرای دوره تکمیلی Ph.D آزمایشگاه، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است که وزارت بهداشت، به عنوان مجری قانون مکلف به تدوین و اجرایی سازی آن بوده است.

- در طی روند اجرایی سازی این مصوبه نیز تا حد امکان تلاش گردیده است که شأن علمی و صنفی هر دو طرف حفظ شده و در نهایت، ارتقای خدمات آزمایشگاهی به جامعه به عنوان اصلی ترین هدف نظام سلامت در این مقوله محقق گردد.

- بنابراین همانگونه که اجرای این دوره‌ها، ناظر به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است، لغو و یا اصلاح آن نیز، طبیعتاً بر اساس قانون مجلس محترم خواهد بود که مسیر پیگیری آن از سوی متخصصان محترم از مراجع قانونی ذی­ربط باز است.

- دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی یک دوره تکمیلی است و با هدف ارتقای توانمندی افراد برگزار می‌شود و به این افراد در صورت موفقیت در آزمون پایان دوره صرفا گواهینامه پایان دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی ارائه خواهد شد.

- ضروری است دستیاران آسیب شناسی مطابق با تعهدات قانونی به وظیفه خدمت رسانی همزمان با آموزش ادامه دهند و استنکاف از انجام وظایف مورد اشاره دور از شأن جامعه پزشکی و مغایر با اصول اخلاق حرفه ای است. هرچند که مسیر اعتراضات منطقی و پیگیری از مجاری قانونی برای این دستیاران باز است.

- ضروری است هیات ممتحنه رشته آسیب شناسی که منصوب وزارت بهداشت بوده و می باید وظایف محوله خود را منطبق با ضوابط قانونی عهده دار باشد، در پیاده سازی و اجرای تکالیف قانونی وزارت متبوع همراهی کرده و با همکاری و طمانینه و با لحاظ نمودن شرایط کشور در مقطع کنونی، از خدشه دار شدن چهره علمی این هیأت و ورود به مسایل صنفی و حرفه ای، که دون شان آکادمیک هیات ممتحنه است، پرهیز نمایند.

- همچنین در راستای اجرای وظایف ذاتی وزارت بهداشت که ارائه خدمات بهینه و با بالاترین کیفیت به بیماران محترم میباشد این وزارتخانه به منظور ارتقاء خدمت به مردم عزیز میهن‌مان تدوین نظام جامع خدمات آزمایشگاهی با مشارکت کلیه متخصصین و کارشناسان دلسوز و آگاه را در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده است، که در اولین فرصت گزارش اقدامات به استحضار عموم اساتید و ذی نفعان خواهد رسید.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha