عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس با بیان اینکه امحا پسماند کارگاه تولید قیر علت انتشار بوی نامطبوع در خاش بود، گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده این کارگاه‌ بعد از این اجازه فعالیت نخواهد داشت.

آتشفشان کوه تفتان غیر فعال است/ امحا پسماند کارگاه تولید قیر علت انتشار بوی نامطبوع در خاش

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس با بیان اینکه امحا پسماند کارگاه تولید قیر علت انتشار بوی نامطبوع در خاش بود، گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده این کارگاه‌ بعد از این اجازه فعالیت نخواهد داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علیم یارمحمدی  در توضیح انتشار بوی نامطبوع در شهر خاش و پیامدهای آن با اشاره به اینکه مسئولان استانی و بهداشت محیط در منطقه خاش حضور پیدا کردند، گفت: دو کارگاه تهیه و تولید قیر در شهر خاش علی رغم ممنوعیت فعالیت، پسماند تولیدات خود را در کوره که مواد آلوده دیگر هم وجود داشته، امحا کردند لذا بوی نامطبوع و دود آن به شهر خاش رفته است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتشار و استشام بوی نامطبوع و غیر طبیعی در سطح شهر خاش موجب نگرانی مردم شد، تصریح کرد: انتشار بوی نامطبوع موجب شد تا بیش از 50 نفر از مردم شهر خاش به دلیل بروز حساسیت‌های تنفسی بصورت موقت بستری و تحت نظر پزشک قرار گرفته اند.

وی افزود: تعدادی از این  تعدادی از این افراد که بیشتر کودکان و سالمندان را شامل می‌شود به دلیل وضعیت نامناسب، هنوز تحت درمان قرار دارند اما مابقی بصورت سرپایی معالجه و مرخص شده‌اند.

یارمحمدی یادآور شد: انتشار بوی نامطبوع مربوط به گوگرد و فعالیت آتشفشان کوه تفتان نبوده است در واقع همان واحد تولیدی قیر بوده که با انجام کارهای غیر قانونی سبب آلوده کردن محیط زیست و در نتیجه سلب آرامش از جامعه شهری خاش شده بود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده این کارگاه‌ها بعد از این اجازه فعالیت نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha