چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 216238

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با واکنش نسبت به رشد 5 درصدی تعرفه های درمانی در سال جاری گفت: این میزان رشد به دور از عدالت و قانون است.

واکنش مجلس به رشد 5 درصدی تعرفه‌های درمانی

سلامت نیوز:یک نماینده مجلس شورای اسلامی با واکنش نسبت به رشد 5 درصدی تعرفه های درمانی در سال جاری گفت: این میزان رشد به دور از عدالت و قانون است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،رسول خضری ، با بیان اینکه در تعیین تعرفه های درمانی باید عدالت و تناسب بخش های مختلف در نظر گرفته شود، گفت: در رابطه با تعیین تعرفه های پرداخت ابتدایی ترین نکته ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که عدالت را در همه بخش ها ببینیم و تناسب حوزه پزشکی و مردم را در آن رعایت کنیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه نرخ رشد تورم ملاک تعیین تعرفه های درمانی است، اظهارداشت: برای تعیین تعرفه های درمانی باید به چندین عامل توجه شود که مهم ترین آن رشد بیمه ها و نرخ تورم در کشور است که مبنای پایه برای تعیین تعرفه ها قرار می گیرد.

رشد 5 درصدی تعرفه‌ها به دور از عدالت و قانون است

وی با بیان اینکه رشد 5 درصدی تعرفه های درمانی در سال 96 به دور از عدالت و قانون قرار دارد، گفت: حوزه سلامت مهم ترین بخش از جامعه است چرا که به طور مستقیم با جان و سلامت مردم سر و کار دارد و اگر شورای عالی بیمه در تصویب تعرفه ها به آن توجه نکند عدالت اجتماعی معنا پیدا نمی کند و در نهایت قشری دیده می شود و قشری از جامعه نادیده گرفته می شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری اجرای طرح تحول سلامت و مشکلات بیمه های درمانی بیان کرد: طرح تحول سلامت در راستای ارائه خدمات باکیفیت در حوزه بهداشت و درمان کلید خورد که یک تحول عظیم در کشور تلقی می شود.

تأخیر در تعرفه‌های درمانی خلاف قانون است

خضری در ادامه با انتقاد از تأخیر در اعلام تعرفه ها گفت: با اینکه 3 ماه از سال می گذرد اما نرخ تعرفه ها به تازگی از سوی شورای عالی بیمه اعلام شده است که این موضوع بر خلاف قانون برنامه پنجم و ششم است چرا که تعرفه ها باید قبل از شروع سال تعیین شود و تأخیر در این مساله تخلف شورای عالی بیمه است و می بایست زودتر از این ها به وظیفه قانونی خود عمل کند.

وی همچنین درخصوص مشکلات بیمه های درمانی نیز توضیح داد: یکی از استدلال هایی که برای رشد 5 درصدی تعرفه ها اعلام کرده اند مشکلات بیمه های درمانی است. قانونی در سال 73 تحت عنوان بیمه فراگیر پایه مصوب شد که 11 میلیون و 300 هزار نفر بعد از 20 سال در سال 93 بیمه شدند. این طرح موجب شد که مشکلاتی به بیمه ها متقبل شود و اعتباری جداگانه برای آن دیده نشد.

4 پایه اصلی طرح تحول باید اجرا شود

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سال اول اجرای طرح تحول سلامت نیست و سال سوم اجرای طرح است لذا انتظار داریم که مسئولان ساز و کار اجرای بهتر این طرح را ببینند و اعتبارات بیشتری برای آن دیده شود. طرح تحول سلامت چهار پایه اصلی دارد که باید اجرا شود از جمله تجمیع منابع بیمه های درمان، استفاده از راهنمای بالینی، اجرای نظام سطح بندی و ارجاع و کارت سلامت الکترونیک جزو ملزومات اساسی این طرح است که باید هر چه سریعتر اجرا شود.

وی درخصوص اجرای قانون تجمیع بیمه های درمانی گفت: تجمیع بیمه های درمانی قانون برنامه پنجم توسعه است و جزو اسناد بالادستی است که باید دستگاه های مربوطه آن را اجرا کنند و هر چه اجرای آن با تأخیر روبرو شود به نظام سلامت آسیب می زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha