عضو شورای شهر تهران در واکنش نسبت به انتشار کلییپی در فضای مجازی در خصوص بیهوشی و مرگ تعدادی از موتور سواران در تونل توحید گفت: اگرچه از صحت و سقم این فیلم اطلاع دقیقی ندارم، اما متاسفانه واقعیت این است که انتشار گازهای سمی ناشی از دود اگزوز خودروها علت اصلی مرگ یا بیهوش شدن موتورسواران بوده است.

گازهای سمی«تونل توحید» قربانی می‌گیرد

سلامت نیوز: عضو شورای شهر تهران در واکنش نسبت به انتشار کلییپی در فضای مجازی در خصوص بیهوشی و مرگ تعدادی از موتور سواران در تونل توحید گفت: اگرچه از صحت و سقم این فیلم اطلاع دقیقی ندارم، اما متاسفانه واقعیت این است که انتشار گازهای سمی ناشی از دود اگزوز خودروها علت اصلی مرگ یا بیهوش شدن موتورسواران بوده است.

به گزارش سلامت نیوز، محمد حقانی در گفتگو با سلامت آنلاین، افزود: سلامت شهروندان در مرحله ساخت این تونل در نظر گرفته نشده است و امیدوارم مسئولان برای اصلاح این سازه شهری غیراستاندارد اقدام عاجلی انجام دهند.

حقانی، احداث تونل توحید را اشتباهی بزرگ خواهند و افزود: هرچند هنوز مشخص نیست که موتور سواران در این تونل دچار بیهوشی شده یا جان خود را از دست داده اند، اما برای جلوگیری از وقوع حوادث این چنینی، لازم است پلیس به این موضوع ورود کرده و با وضع قوانین سختگیرانه ای مثل نصب تابلوی ورود ممنوع و در نظر گرفتن جریمه های سنگین برای موتورسواران، مانع از ورود آن ها به این محدوده خطرناک شود.  با این حال بررسی های لازم را برای کشف درستی یا نادرستی این کلیپ را آغاز کرده ایم.

وی همچنین با تاکید بر این که ساخت تونل توحید از ابتدا نیز اشتباه بود، یادآور شد: پس از بررسی های صورت گرفته توسط وزارت کشور و کارشناسان حوزه فنی عمرانی شهرداری، مقرر شد تونل توحید به شکل رو گذر ساخته شود، اما به دلیل اعمال سلیقه های شخصی مدیریت شهری تهران و توجه نکردن به توصیه های کارشناسان فنی، به جای رو گذر، تونل احداث شد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که در دنیا شرایط خاصی برای احداث تونل در نظر گرفته می شود، بیان کرد: در کشورهای خارجی در صورتی تونل احداث می شود که در دو طرف تونل، سازه های با ارزش وجود داشته باشد و بیم آن می رود که با ساخت ان آسیبی به سازه ها وارد شود، اما مساله این جاست که در دو طرف تونل توحید سازه یا خانه با ارزشی وجود ندارد که مسئولان شهری برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، اقدام به احداث تونل کردند.

حقانی با تاکید بر این که تونل توحید  به دلیل مشکلات متعدد ساختاری از ایمنی کافی برخوردار نیست، عنوان کرد: وجود یک رشته قنات در زیر تونل توحید، یکی از مشکلات عمده این سازه شهری است و باید مسیری برای خروج قنات پیدا می کردند، اما این اتفاق نیفتاد و متاسفانه ادامه این روند، تحلیل سازه های تونل را به همراه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha