چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 216261

برای همه افراد، بخصوص کسانی که از چاقی و دیابت رنج می برند، دانستن میزان تاثیر مواد غذایی بر قند خون اهمیت زیادی دارد.

۶ عادت سالم باعث تعادل قند خون می شوند

سلامت نیوز:برای همه افراد، بخصوص کسانی که از چاقی و دیابت رنج می برند، دانستن میزان تاثیر مواد غذایی بر قند خون اهمیت زیادی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،افت یا افزایش قند خون، هر دو شرایط خطرناکی هستند که منجر به کاهش حساسیت به انسولین، نوسانات خلقی، استرس، سردرد، و افسردگی می شوند.

در عوض در پیش گرفتن ۶ عادت سالم، می تواند منجر به بهبود حساسیت به انسولین شده و با تعادل قند خون، باعث بهبود سلامت شما در طولانی مدت شود.

مصرف چربی های سالم: مصرف چربی جذب قند را در جریان خون تضعیف می کند و مانع افزایش قند خون می شود. البته در اینجا منظور چربی های خطرناک نیست. برای ثبات قند خون، شما نیاز به مصرف چربی هایی از جمله روغن نارگیل، دانه های چیا، آجیل، زرده تخم مرغ، آووکادو و روغن زیتون دارید.

اجتناب از تحمل گرسنگی: وقتی وعده ها را جا می اندازید و وعده برای مدت طولانی خالی می ماند، باعث افزایش تولید هورمون اشتها یعنی گرلین می شود. گرلین همچنین باعث می شود به طور ناخواسته به دنبال غذای بیشتر باشید. سعی کنید فاصله بین وعده ها بیشتر از ۴ تا ۵ ساعت نشود. حتی اگر از صبحانه متنفر هم هستید باز سعی کنید صبح ها چیزی میل کنید، مثلا ماست، کره بادام زمینی، چند قطعه سیب، و یا شیر سویا.

مصرف پروتئین: پروتئئین ها نیز مانند چربی جذب قند را در خون کاهش می دهند. اگر از یک خوراکی شیرین مانند یک عدد سیب لذت می برید، سعی کنید به طور هوشمندانه آن را با با پروتئینی مانند ماست یونانی ترکیب کنید. این ترکیب ساده می تواند منجر به افزایش پایداری قند خون شود.

لذت بردن از میوه ها: میوه ها منبع عالی از کربوهیدرات ها هستند. مصرف کربوهیدرات های پیچیده موجود در سیب زمینی شیرین و مصرف میوه های غنی از فیبر برای بهبود فرایند هضم و بهبود سطح قند خون مفید است.

بهبود کیفیت خواب: تعادل قند خون و حفظ وزن در محدوده سالم، فقط منوط به رژیم غذایی نیست. مطالعات نشان داده اند که خواب ضعیف می تواند خطر ابتلا به دیابت و چاقی را افزایش دهد. کاهش کیفیت خواب حساسیت به انسولین را کاهش می دهد. برای بهبود تعادل قند خون سعی کنید ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه را تجربه کنید.

ورزش کافی: مطالعات نشان می ‌دهد که استراحت برای مدت حداقل هفت روز سبب اختلال در متابولیسم قندخون می‌ شود. ورزش باید در توان ‌بخشی بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گیرد و آنهم برای کاهش میزان قند خون. ورزش می ‌تواند اثر هورمون انسولین را در پایین آوردن قندخون بیشتر کند، بنابراین نیاز به انسولین را در بیماران وابسته به انسولین کاهش می ‌دهد. ورزش منظم در بیماران دیابتی اساس درمان است.


منبع:care۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha