چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 216269

روزگذشته و به‌دنبال بوی بد پخش شده در فضای شهر خاش، فعالیت آتشفشان تفتان به عنوان یکی از دلایل احتمالی ایجاد این بو اعلام شد، موضوعی که سبب نگرانی برخی از ساکنان اطراف این قله آتشفشانی شده است.

احتمال فوران آتشفشان تفتان چقدر است؟

سلامت نیوز:روزگذشته و به‌دنبال بوی بد پخش شده در فضای شهر خاش، فعالیت آتشفشان تفتان به عنوان یکی از دلایل احتمالی ایجاد این بو اعلام شد، موضوعی که سبب نگرانی برخی از ساکنان اطراف این قله آتشفشانی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،غلاlرضا اربابی، مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان، درباره اینکه آیا ممکن است قله تفتان فوران کرده و آتشفشان این منطقه را تهدید کند گفت: به دنبال ایجاد این بو در شهرستان خاش، تیمی برای یافتن منشاء و علت این بو تشکیل شد و همانطور که قبلا هم گفتم فعالیت آتشفشان تنها به عنوان یکی از دلایل احتمالی این پدیده مطرح شد و دلایل دیگری نیز مانند فعالیت کارخانه ایزوگام یا فعالیت شهرک صنعتی و ... مطرح شد که هیچکدام از این‌ها اثبات نشده و موضوع همچنان در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ خطر ناشی از آتشفشان منطقه را تهدید نمی‌کند، اظهارکرد: شرایط قله تفتان عادی است و بررسی‌های زمین شناسی و علمی نشانه‌ای از اینکه ممکن است آتشفشان قله تفتان فعال شده و خساراتی به بار بیاورد را تایید نمی‌کند. بنابراین از مردم نیز می‌خواهیم که به شایعات توجه نکرده و خیالشان راحت باشد.

مدیرکل بحران استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد:‌ احتمال فوران قله تفتان به هیچ عنوان وجود ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha