رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: تاسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل بهترین فرصت برای اجرای عملیاتی برنامه آموزش سلامت و مراقبت در سطوح فرد ، خانواده و جامعه توسط پرستاران دانشگاهی است.

تداوم خدمت موثر به مردم از طریق تاسیس مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل

سلامت نیوز:  رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری  گفت: تاسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل  بهترین فرصت برای اجرای عملیاتی برنامه آموزش سلامت و مراقبت در سطوح فرد ، خانواده و جامعه توسط پرستاران دانشگاهی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،طاهره زاهد صفت گفت: تاسیس مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل به این معنی است که ارائه خدمات درمانی و مراقبتی توسط افرادی آگاه به علم مراقبت و با سلاح مهارت  با توجه به نیاز و مطالبه مردم و حل مشکلات فردی و اجتماعی  به آنان ارائه شود.

وی اظهار داشت: بی شک  فعل مراقبت به عنوان یک خواسته حقیقی و نیاز واقعی همواره در جوامع مختلف مورد توجه قرار گرفته و امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و ازدیاد جمعیت و گسترش شیوع بیماریهای  مختلف  ناشی از سبک نادرست زندگی ،همه و همه  بر این امر دلالت دارد که پرستاران در راستای تعامل اجتماعی  با بیمار و خانواده وی  به شکل موثری می توانند در برآوردن نیازهای عمومی و تخصصی  مراقبت های بهداشتی ،درمانی  و ارتقای سلامت  مردم در سطح  فراتر از مراکز درمانی ایفای نقش نمایند.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: از آنجا  که ارزش کیفی کار پرستار ماهر  کمتر از یک پزشک ماهر نیست ارتقای روزافزون  دانش و مهارت پرستاران بیش از هر چیز  کلید  موفقیت در  ارائه خدمات استاندارد پرستاری و توسعه این مراکز  می باشد.

وی با اشاره به این که با تصویب و تعرفه گذاری 30خدمت  پرستاری در منزل که با  درخواست و پیگیری  مجدانه سازمان نظام پرستاری  و نقش بی بدیل سازمان و شورای عالی از سالها و ماههای گذشته  و هم اکنون در روزهای اخیر با حمایت های دولت ، وزارت بهداشت،شورای عالی بیمه و وزارت  رفاه  به مرحله اجرا  رسید افزود: بجاست که  آن را به فال نیک برای صاحبان این حرفه در حال و آینده از دیدگاه اجتماعی  صنفی بگیریم. چرا که آنچه امروز حرفه پرستاری بدان نیاز وافر دارد و شناساندن حرفه پرستاری  توام  با استقلال آن هم در سطح جامعه است که از این طریق عملی می شود.

زاهد صفت یادآور شد: بی شک تلاش ها و پیگیری های مستمر  کلیه دست اندرکاران و اساتید  حوزه  های مختلف  در تصویب این مصوبه  ستودنی بوده و این دستاورد  نیاز و مطالبه مردم را در راستای دریافت خدمات خودمراقبتی و آموزشی و بهداشتی ،درمانی مرتفع خواهد نمود که ارزش بسیار والایی برای مردم خواهد داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما ظرفیت های خوبی از پرستاران  برای راه اندازی و  توسعه این مراکز وجود دارد و  برای تداوم خدمت موثر به مردم باید با حمایت های سازمان های بیمه گر و سیاست های حمایتی وزارت بهداشت بتوانیم از این ظرفیت ها بهره جوییم.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در پایان گفت: مشاوره و راهنمایی درست بیماران، فراهم کردن بستر مناسب جهت دریافت مراقبت اصولی و صحیح برای بیماران بستری در منزل  ، ایجاد اعتماد و ارتقای آگاهی بیمار و خانواده وی در بحث پیشگیری، درمان و توانبخشی  رابطه دوسویه با  مهارت و اخلاق حرفه ای پرستاران داشته که از عوامل تاثیر گذار در ارائه مراقبت استاندارد محسوب می شود که از یکسو افزایش رضایتمندی مردم  و ایجاد نگرش مثبت به خدمات پرستاری از سوی آنان  را به همراه داشته و از سوی دیگر فرصت کار آفرینی و اشتغال  برای خودکفایی مالی پرستاران را موجب می شود، که خود جهش مثبتی در راستای تجدید حیات این حرفه محسوب می گردد بخصوص در شرایطی که همه نگران حال و احوال پرستاری هستیم. ودر عمل با اقدام مشارکتی همگانی برای اجرای چنین طرح هایی خواهیم توانست قدم هایی مثبت برای  اعتلای این حرفه برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha