پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 216304

اضافه کردن برخی ترکیبات به آب، علاوه بر این که طعم بهتری به آب می‌دهد و نوشیدن میزان کافی از آن را آسان‌ترمی‌کند، به تقویت سلامت دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند.

این 6 ماده، آب نوشیدنی را بهسازی می‌کنند

سلامت نیوز:اضافه کردن برخی ترکیبات به آب، علاوه بر این که طعم بهتری به آب می‌دهد و نوشیدن میزان کافی از آن را آسان‌ترمی‌کند، به تقویت سلامت دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: در این زمینه چند مورد را درنظرداشته باشید:

لیمو: اضافه کردن لیمو به آب به دلیل ویتامین C بالای آن، به تولید آنزیم‌های گوارشی کمک می‌کند. می‌توانید آبلیمو یا برش‌هایی از آن را به آب نوشیدنی تان اضاف کنید. همچنین از آنجا که اسید موجود در آبلیمو، ویژگی‌های اسید معده را دارد، باعث تولید صفرای بیشتر در کبد می‌شود و به حرکت بهتر غذا در سیستم گوارش کمک می‌کند.

سرکه سیب: افزودن دو تا سه قاشق چایخوری سرکه سیب به آب، سموم را از بدن پاک، هضم را تقویت می‌کند و متابولیسم را افزایش می‌دهد و با کمک به تولید هیدرولیک اسید، به تعادل pH بدن کمک می‌کند.

برگ نعنا: برگ نعنا تازه با کمک به تولید آنزیم‌های گوارشی، باعث جذب ویتامین‌ها و موادمغذی موجود در غذا می‌شود و مشکلات گوارشی مانند یبوست را از بین می‌برد. اضافه کردن برگ نعنا به آب همچنین سوء‌هاضمه را برطرف می‌کند و جریان صفرا و غدد بزاقی را که آنزیم‌های گوارشی تولید می‌کنند، تقویت می‌کند.

خیار: خیار آب و فیبر بالایی دارد و اضافه کردن آن به آب می‌تواند به هضم بهتر و حرکات روده‌ای سالم‌تر کمک کند. برش‌های باریکی از نصف یک خیار را به لیوان آب نوشیدنی‌تان اضافه کنید.

دارچین: اضافه کردن یک چوبک دارچین به یک لیوان آب گرم باعث می‌شود روند هضم موادغذایی تقویت و نفخ، گاز، حالت تهوع و حتی قولنج روده برطرف شود. اضافه کردن دارچین به آب همچنین با ازبین بردن باکتری‌ها و درمان عفونت‌های موجود در دستگاه گوارش، به بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک می‌کند.

ریشه زنجبیل: زنجبیل به از بین بردن دردهای شکمی، گاز، نفخ و سوء‌هاضمه شهرت دارد. اگر دچار نفخ یا اسپاسم روده‌ای هستید می‌توانید زنجبیل را امتحان کنید. قطعات کوچکی از زنجبیل تازه را به آب نوشیدنی اضافه کنید و بگذارید یک شب خیس بخورد تا همه مواد مغذی آن جذب آب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha