سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با اشاره به اینکه بیش از 5 میلیون کودک عراقی نیازمند کمک های فوری بشر دوستانه هستند جنگ داعش را یکی از وحشیانه ترین جنگ های تاریخ معاصر اعلام کرد.

نیاز بیش از ۵ میلیون کودک عراقی به کمک‌های فوری

سلامت نیوز: سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با اشاره به اینکه بیش از 5 میلیون کودک عراقی نیازمند کمک های فوری بشر دوستانه هستند جنگ داعش را یکی از وحشیانه ترین جنگ های تاریخ معاصر اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز، ایرنا به نقل از رویترز نوشت:صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در بیانیه ای گفت: در سرتاسر عراق، کودکان همچنان شاهد ترس مطلق و خشونت غیرقابل باور هستند.

آن ها (کودکان) کشته و یا زخمی می شوند و همچنین در یکی از وحشیانه ترین جنگ ها در تاریخ معاصر ، مجبور به شلیک و اقدام به کشتار می گردند.

در موصل، کودکان عمدا مورد هدف قرار می گیرند و به دست داعش برای مجازات خانواه ها و جلوگیری از فرار آن ها کشته می شوند.

سازمان های بین المللی تخمین می زنند که بیش از 100 هزار شهروند غیرنظامی که نیمی از آن ها کودک هستند در مرکز بخش قدیمی شهر موصل به دام گروه تروریستی داعش افتاده اند.

در بیانیه آمده است که در سال 2014 میلادی بیش از یک هزار کودک در عراق کشته شده و همچنین بیش از یک هزار و صد کودک دیگر نیز زخمی شدند. این درحالی است که بنابه گزارش یونیسف در حدود 4650 کودک دیگر نیز از خانواده هایشان جدا شدند.

شهر موصل که پیش از این تحت تصرف کامل گروه تروریستی داعش قرار داشت از سال 2015 میلادی تحت فشار گروه ها و کشورهای مختلف به تدریج از کنترل کامل این گروه تروریستی خارج شد و بنابر پیش بینی ها این شهر به زودی از تصرف داعش خارج خواهد شد. این شهر یکی از قربانگاه های کودکان بی گناه عراقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha