عضو انجمن بیهوشی ایران با بیان اینکه موضع انجمن بیهوشی در خصوص کاهش تعرفه روز شنبه اعلام خواهد شد، گفت: این میزان کاهش تعرفه‌ها که به صورت غیرکارشناسی و غیر اصولی انجام گرفت خواه ناخواه تاثیر منفی بر روند درمان بیماران خواهد داشت.

کاهش 25درصدی تعرفه‌ها ظلم در حق متخصصین بیهوشی است/ تاثیر منفی این کاهش بر روند درمان

سلامت نیوز:عضو انجمن بیهوشی ایران با بیان اینکه موضع انجمن بیهوشی در خصوص کاهش تعرفه روز شنبه اعلام خواهد شد، گفت: این میزان کاهش تعرفه‌ها که به صورت غیرکارشناسی و غیر اصولی انجام گرفت خواه ناخواه تاثیر منفی بر روند درمان بیماران خواهد داشت.

به گزارش سلامنت نیوز به نقل از فارس،علیرضا سلیمی، عضو انجمن بیهوشی ایران  در خصوص کاهش تعرفه های پزشکی اظهار کرد: تعرفه پزشکان امسال بطور کلی 5درصد افزایش داشته است که با توجه به میزان تورم و افزایش هزینه ها بنظر می رسد این افزایش کافی نبوده و می تواند صدمات جدی به بخش های خصوصی و همکاران جوان در بخش های دولتی وارد کند.

وی افزود: آنچه برای ما حائز اهمیت است بحث کاهش تعرفه های رشته بیهوشی است، بنده به عنوان یک عضو جامعه پزشکی و متخصص بیهوشی معتقدم این کاهش تعرفه با به هیچ وجه به صورت منطقی تعیین نشده است.

وی ادامه داد: موضع انجمن بیهوشی در خصوص کاهش تعرفه روز شنبه اعلام خواهد شد، این میزان کاهش تعرفه ها که به صورت غیرکارشناسی و غیر اصولی انجام گرفت به طور مطلق یک بی عدالتی در حق متخصصین بیهوشی محسوب می شود که خواه ناخواه تاثیر منفی بر روند درمان خواهد داشت.

سلیمی گفت: بحث متخصصین بیهوشی پول و درآمد نیست بلکه ما بر برقراری عدالت بین رشته ای و رعایت شئونات تأکید داریم هرچند کاهش 25درصدی تعرفه ظلم در حق این گروه است.

وی گفت: کاهش تعرفه ها روش مناسبی برای جبران بدهی بیمه ها نیست و برای حل این موضوع نیز به کرات روش های منطقی از طرف انجمن ها به بیمه ها ارائه شده است.

این متخصص بیهوشی تصریح کرد: در موضوع تعیین تعرفه ها کار کارشناسی نادرست از طرف شورای عالی بیمه صورت گرفته که باید این تصمیم مورد بازنگری قرار گیرد.

وی گفت: متاسفانه در چند سال گذشته تعیین تعرفه ها بدون مشورت با پزشکان و انجمن ها انجام گرفته است که امیدواریم در سال های آینده نظرات انجمن ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha