رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از آغاز تزریق واکسن زائران خانه خدا از هفته‌ آینده خبر داد و گفت: تیم پزشکی هلال احمر ایران ۱۳ تیر ماه عازم عربستان می‌شود.

تامین داروهای حجاج ایرانی/آغاز واکسیناسیون زائران

سلامت نیوز:رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از آغاز تزریق واکسن زائران خانه خدا از هفته‌ آینده خبر داد و گفت: تیم پزشکی هلال احمر ایران ۱۳ تیر ماه عازم عربستان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سید علی مرعشی، با بیان اینکه واکسن حجاج توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تهیه می‌شود، اظهار کرد: تا کنون ۵۵ هزار دوز واکسن وارد شده و تا چند روز آینده به ۱۰۰ هزار دوز واکسن می‌رسد، مابقی آنها هم در حال بارگیری هستند و مشکلی برای انجام واکسیناسیون وجود ندارد.

وی افزود: از هفته‌ آینده کاروان‌ها نیز می‌توانند به محل‌های تعیین شده از سوی هلال احمر مراجعه و نسبت به واکسیناسیون حجاج اقدام کنند.

مرعشی در رابطه با بیمارانی که منع رفتن به حج دارند، تصریح کرد: ما جدولی داریم که در آن بیماری‌هایی که موجب منع سفر می‌شود شرح داده شده است؛ این جدول تغییر نکرده لذا بر این اساس بیماران پیشرفته قلبی، زنان حامله، بیماران سرطانی، بیماران ریوی پیش‌رفته، کبدی پیش‌رفته منع سفر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کل تیم درمانی ایران در مکه و مدینه ۵۸۰ نفر خواهد بود، تصریح کرد: در رابطه حجم داروهایی که قرار است به عربستان ارسال شود در حال بسته‌بندی آنها بوده و هنوز حجم آنها مشخص نیست اما همان ۴۰۰ قلم سال‌های قبل است؛ از سوی دیگر بنا داریم  داروهای سنگین از قبیل سرم‌ها نیز سفارش داده و آنها را تهیه کنیم.

مرعشی به زمان اعزام تیم پزشکی هلال ایران به عربستان اشاره کرد و گفت: تیم پزشکی هلال برای بررسی بیمارستان‌ها و تجهیزات آنها در مکه و مدینه، ۱۳ تیر ماه به عربستان اعزام می‌شوند.

وی در مورد آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای حج امسال، اظهار کرد: پزشکانی که قرار است معاینه‌کننده حجاج باشند در استان‌های مختلف مشخص شده و به کاروان‌ها معرفی شده‌اند. مدیران کاروان‌ها نیز از میان این پزشکان تعدادی را انتخاب می‌کنند؛ البته در این بین انصرافی هم داریم که مرتب پزشکان جایگزین خواهند شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مورد تامین دارو برای حج امسال نیز گفت: خرید داروها تقریبا انجام شده و بنا داریم بخشی از داروها از جمله سرم و شربت‌ها را به دلیل حجم و وزنی که دارند در عربستان سعودی خریداری کنیم و به دنبال بستن قرارداد با آنها هستیم.

وی اضافه کرد: بیمارستان های ما در مکه و مدینه همان ساختمان‌ قبلی است که قراردادش را امضا کرده‌ایم و تیم راه‌اندازی بیمارستان برای بررسی‌های بیشتر ۹ شوال (۱۳ تیرماه) به عربستان اعزام می‌شوند تا از تاسیسات و تجهیزات بازبینی کنند.

مرعشی در مورد واکسیناسیون حجاج عنوان کرد: واکسن‌ها به تعداد کافی تهیه شده و پس از تشکیل جلسات کاروان‌ها تا دو هفته مانده به اعزام تزریق خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha