بسیاری از شرکت های سازنده خودرو در شیشه های جانبی محصول خود حفاظ مراقبتی از اشعه UVخورشید را قرار نمی دهند و این مسئله شانس ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

ارتباط عجیب «رانندگی» با «سرطان» در تابستان

سلامت نیوز:بسیاری از شرکت های سازنده خودرو در شیشه های جانبی محصول خود حفاظ مراقبتی از اشعه UVخورشید را قرار نمی دهند و این مسئله شانس ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند رانندگی در زمانی که اشعه خورشید بسیار شدید است از جمله زمان ظهر می تواند سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری ها و آسیب های پوستی از جمله سرطان در فرد راننده و سرنشینان حتی با وجود بسته بودن پنجره ها شود.

در این تحقیق دانشمندان دریافتند سمت چپ بدن راننده که در کنار پنجره خودرو قرار می گیرد 6 برابر بیشتر از سمت راست که از پنجره فاصله دارد اشعه ماورای بنفش و مضر خورشید را جذب می کند، بسیاری از رانندگان در حین رانندگی طی  روزهای گرم و آفتابی سال از مشکل آفتاب سوختگی به دلیل تابش نور از ورای پنجره های ماشین خود شکایت دارند.

از جمله مشکلاتی که تابش شدید اشعه خورشید به مدت زیاد بر بدن رانندگان می گذارد می توان از ایجاد چین و چروک پوستی، خشکی و قرمزی سطح پوست و حتی ابتلا به سرطان  نام برد.

در عین حال بسیاری از شرکت های سازنده خودرو در شیشه های جانبی محصول خود حفاظ مراقبتی از اشعه UVخورشید را قرار نمی دهند و این سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان در راننده و سرنشینان می شود.

کارشناسان بر این اساس به راننده ها توصیه می کنند تا حتی امکان از رانندگی در ساعاتی که اشعه خورشید شدید است خودداری کنند، همچنین استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه، عینک آفتابی و لباس های پوشیده نیز از جمله دیگر راهکارهای حفاظتی در برابر نور خورشید است، هشدار می دهند علاوه بر راننده، سرنشینان خودرو نیز در این ساعات از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

صندلی کودک همواره باید در طرف سایه ماشین حین سفر قرار داشته باشد و راننده و سایر سرنشینان از باز کردن پنجره سقفی یا خارج کردن دست از کناره پنجره در این زمان خودداری کنند.

سرطان پوست به ویژه "ملانوما" یکی از مرگبارترین انواع سرطان در دنیا است که تنها در کشور انگلستان سالانه باعث مرگ بیش از 2 هزار و 400 نفر می شود، این سرطان به شدت گسترش پذیر است و دربازه زمانی کوتاهی به سایر بخش های بدن نیز حمله می کند، درمان این سرطان در گام های اولیه موثر است اما چنانچه شناسایی و تشخیص آن دیر انجام شود، شانس امید به زندگی در بیمار کاهش می یابد.

شیمی درمانی، پرتو درمانی و جراحی برای از بین بردن بافت سرطانی از جمله راه های مقابله و کنترل این بیماری است.

منبع: Dailymail


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha