مبتلایان آپنه انسدادی خواب بعد از مدت کوتاهی که از زمان خواب سپری می شود، دچار قطع تنفس شده و گاه از خواب بیدار می شوند. آپنه انسدادی خواب یک مشکل جدی بهداشتی و همراه با قطع تنفس کوتاه حین خواب است.

۶ تصور غلط درباره آپنه خواب را فراموش کنید!

سلامت نیوز:مبتلایان آپنه انسدادی خواب بعد از مدت کوتاهی که از زمان خواب سپری می شود، دچار قطع تنفس شده و گاه از خواب بیدار می شوند. آپنه انسدادی خواب یک مشکل جدی بهداشتی و همراه با قطع تنفس کوتاه حین خواب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،بهتر است بدانید که آپنه انسدادی خواب اگر درمان نشود با مشکلات بهداشتی دیگری از جمله فشار خون بالا، سکته مغزی و یا نارسایی قلبی می تواند همراه باشد. افزایش وزن یکی دیگر از عوارض این اختلال است.

آپنه خواب فقط یک خر و پف است: این یک باور غلط است. خر و پف نیز یکی از نشانه های اختلال خواب است ولی بین آپنه انسدادی خواب و خر و پف یک اختلاف بزرگ وجود دارد. افراد مبتلا به آپنه خواب، بیش از ۴۰۰ بار در طی خواب شب دچار قطع و وصل شدن تنفس می شوند. در آپنه خواب، نفس فرد برای مدت ۱۰ تا ۳۰ ثانیه قطع می شود و هنگام وصل شدن تنفس، فرد خر و پف می کند. این قطع و وصل شدن نفس باعث می شود فرد مبتلا از خواب بپرد، بنابراین در طی روز دچار خستگی و خواب آلودگی می شود.

آپنه خواب خطری ندارد: این هم یک اسطوره است. بسیاری از عوارض این بیماری می تواند شامل ذهن و جسم بوده و باعث حوادث ناشی از کار، تصادفات، حمله قلبی و سکته مغزی شود.

فقط افراد مسن دچار آپنه خواب می شوند: این یک باور غلط است. پزشکان تخمین می زنند که بیش از ۱۸ میلیون آمریکایی دچار این اختلال هستند. ابتلا به آپنه انسدادی خواب بعد از سنین ۴۰ سالگی شایع تر است اما می تواند در همه سنین افراد را تحت تاثیر قرار دهد. شما بیشتر احتمال دارد به آپنه خواب دچار شوید اگر دچار اضافه وزن هستید.

مصرف الکل به بهبود آپنه خواب کمک می کند: این یک اسطوره است. مصرف مشروبات الکلی قبل از خواب باعث ایجاد خواب آلودگی شده و عضلات پشت گلو را شل می کند. همین باعث انسداد راه های هوایی و ابتلا به آپنه خواب می شود. قرص های خواب آور هم همین اثر را دارند.

آپنه خواب در کودکان و نوجوانان نادر است: این باور غلط است. آپنه خواب می تواند کودکان یک تا ۱۰ سال را تحت تاثیر قرار دهد. در اغلب موارد، علائم خفیف هستند و کودک در نهایت آنها را نادیده می گیرد اما در برخی افراد می تواند به مشکلات رفتاری و یا مشکلات جدی پزشکی ختم شود.

عمل جراحی مطمئن ترین راه برای رفع آپنه خواب است: این اسطوره است. در برخی بیماران، عمل جراحی می تواند آپنه خواب انسدادی را درمان کند، به عنوان مثل جراحی لوزه و برداشتن آن در کودکی که دچار لوزه های بزرگ است و راه تنفسی او را بسته است، باعث بهبودی آپنه می شود. در افراد بزرگسال، عمل جراحی با جمع کردن (انقباض) یا سفت کردن بافت های نرم و آویزان گلو باعث بهبودی علائم آپنه می شود. اما عمل جراحی برای هر فردی مفید نیست. بیمار بایستی قبل از عمل جراحی، فواید و مضرات آن و پیشنهادات پزشک خود را در نظر بگیرد.

منبع:webmd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha