مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه‌ای با حضور وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی کشور، موضوع افزایش تعرفه‌های پزشکی این بخش از درمان کشور را بررسی کردند.

تعیین تعرفه‌های پزشکی  مبتنی بر یک کتاب مرجع بین المللی باشد

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه‌ای با حضور وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی کشور، موضوع افزایش تعرفه‌های پزشکی این بخش از درمان کشور را بررسی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس،سید تقی نوربخش گفت: در تعیین افزایش تعرفه‌های پزشکی خدمات در بیمارستان‌های خصوصی، سقف افزایش تعرفه‌ها مصوب هیات دولت و اینکه بخش خصوصی صورت‌های مالی را برای بیماران نهایی کرده و بیماران این هزینه‌ها را از ابتدای سال پرداخت کرده‌اند و عقد قرارداد با بیمه‌های تکمیلی مورد توجه است.

نوربخش اظهار داشت: پیشنهاد ما در این زمینه ۶ تا ۷ درصد است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بخش خصوصی درمان مانند یک بنگاه وظیفه تولید سلامت را برعهده دارد، گفت: این بخش نهاده‌های تولیدی مانند هزینه‌های آب، برق، پرسنل، تجهیزات پزشکی، موادغذایی، استهلاک و... دارد که متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا می‌کند که طبیعتا باید برای خدمات درمانی نیز افزایش تعرفه‌ها منطقی باشد.

وی افزود: در تعیین تعرفه‌های پزشکی لازم است به مقولاتی مانند افزایش مالیات و دیه پزشکان توجه شود. همچنین بایستی موضوعاتی مانند افزایش حقوق و دستمزد نیروی انسانی، هزینه آب و برق و... مورد نظر باشند.

نوربخش با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت امکانات درمانی بخش دولتی تقویت شد، گفت: بیماران در این شرایط با انتخاب خود بخش خصوصی را برای دریافت خدمات انتخاب می‌کنند که این بخش نیاز به افزایش منطقی تعرفه‌ها دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر اینکه شایسته است بجای افزایش یا کاهش تعرفه‌ها به صورت مقطعی به کتاب رفرنس بین المللی استناد کنیم، افزود: کتاب ارزش خدمات سلامت نیاز به بازنگری دارد و تغییرات جدی در آن نسبت‌ها میان ارزش خدمات را دستخوش تغییر می‌کند لذا بهتر است بر کتاب ارزش نسبی خدمات پزشکی مبتنی بر کتاب مرجع بین المللی خدمات درمانی متکی باشیم.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی درمان کشور ۷ الی ۸ درصد تخت‌های کشور را در اختیار دارد اما موضع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی بر تقویت این بخش است.

نوربخش در پایان این نشست از همراهی بخش خصوصی درمان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha