شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 216417

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه روباه‌ها هیچ خطر و تهدیدی برای مردم تهران محسوب نمی‌شوند، گفت: این حیوانات فایده‌های زیادی دارند که یکی از آنها کنترل جمعیت جوندگان کوچک است.

فواید روباه‌ها برای تهران

سلامت نیوز:رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه روباه‌ها هیچ خطر و تهدیدی برای مردم تهران محسوب نمی‌شوند، گفت: این حیوانات فایده‌های زیادی دارند که یکی از آنها کنترل جمعیت جوندگان کوچک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین بازگیر درباره برخی تماسهای مردم تهران مبنی بر مشاهده روباه در بعضی نقاط استان تهران اظهار کرد: مردم گاهی اوقات اعلام می‌کنند که در نزدیکی محل سکونت آنها روباه مشاهده شده و خواستار به تله انداختن این حیوان و رهاسازی آن در محل دیگر هستند.

وی ادامه داد: برخی از تماس های مردم از سر دلسوزی و معدود تماسهایی نیز با رویکرد تهدید است که خواستار مقابله با این حیوان هستند؛ در حالی که باید گفت به خاطر اقلیم شهر تهران در ارتفاعات شمالی و نزدیک بودن پایتخت به زیستگاه های حیات وحش، ورود این حیوان جای تعجب زیادی ندارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: به دفعات متعدد حیوان روباه در برخی نقاط پایتخت و به‌ویژه در شمال تهران و نقاطی که در گذشته خوش آب و هوا بوده مشاهده شده است که از آن جمله می‌توان به فرودگاه مهرآباد، ورزشگاه آزادی، برخی پادگانها و حتی بعضی سفارتخانه‌ها اشاره کرد؛ اما در هر صورت محلهای حضور روباه با زیستگاه این حیوان در ارتباط بوده است.

به گفته بازگیر، این گونه از حیوانات برای مردم هیچ آزاری ندارند و تا به امروز نیز هیچ شواهدی مبنی بر آزار و اذیت شهروندان نداشته‌اند که باید مردم در این خصوص هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه روباهها از انسان ها فراری هستند، افزود: ما به نوعی شاهد پیوستگی زیستگاه ها با حیوانات هستیم که به همین سبب روباه در برخی نقاط مشاهده می‌شود؛ البته نمی‌توان همه مسیرها را مسدود کرد و یا تفکیک انجام داد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: ورود برخی گونه‌ها به شهرها در بسیاری نقاط دنیا به رسمیت شناخته شده و بعضی گونه‌ها همزیستی مسالمت‌آمیز با انسان دارند و آسیبی نمی‌رسانند.

بازگیر با بیان اینکه برخی گونه‌ها همانند روباه خدماتی را در شهرها برای مردم دارند، اظهار کرد: روباه ها در طبیعت مسئول کنترل جوندگان کوچک هستند؛ بنابراین روباه ها جمعیت موشها و سایر جوندگان کوچک را کنترل می‌کنند.

وی تصریح کرد: نبود روباه ها باعث از بین رفتن تعادل بخشی در طبیعت خواهد شد بنابراین مردم باید از گونه‌ها همانند روباه حمایت کنند و به آن آسیبی نرسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران توضیح داد: روباه ها و یا سایر گونه‌هایی که آسیبی نمی‌رسانند بخشی از طبیعت و یا داشته‌های ما هستند و اگر حذف شوند شاید آسیبهای دیگری از جانب جوندگان همانند موش وارد شود؛ بنابراین باید به حفظ و حراست گونه‌ها دقت کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha