یک جراح و متخصص زنان گفت: اگر اواخر بارداری به تابستان بیفتد، چون تعریق بیشتر است، زنان باردار باید بیشتر از روزهای معمولی مایعات مصرف کنند.

زنان باردار در روزهای گرم تابستان مایعات بیشتری مصرف کنند

سلامت نیوز:یک جراح و متخصص زنان گفت: اگر اواخر بارداری به تابستان بیفتد، چون تعریق بیشتر است، زنان باردار باید بیشتر از روزهای معمولی مایعات مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا،الهام السادات هاشمیان نایینی، جراح و متخصص زنان  با تاکید بر اینکه در تابستان برای پیشگیری از کمآبی و به دلیل تعریق بیشتر مصرف مایعات فراوان برای زنان باردار جزو ضروریات است، گفت: زنان باردار باید توجه داشته باشند که مایعات را با فاصله زمانی مناسب میل کنند زیرا افراط در نوشیدن مایعات میتواند باعث افزایش حالت تهوع به ویژه در سه ماهه اول بارداری شود.

 

وی گفت: مواردی که سه ماهه دوم و سوم بارداری با تابستان همزمان می‌شود، از آنجا که سوختوساز انرژی بدن بالاتر میرود، زنان باردار ممکن است نسبت به اطرافیان بیشتر احساس گرما کنند و تحملشان نسبت به گرما و محیطهای بسته کمتر شود؛ بنابراین اگر اواخر بارداری به تابستان بیفتد، چون تعریق بیشتر است توصیه میشود بیشتر از روزهای معمولی مایعات مصرف کنند.

 

این جراح و متخصص زنان، یادآور شد: زنان باردار می‌توانند با میوه‌های طبیعی و لیموترش و آب معدنی، نوعی نوشیدنی خوش طعم آماده کنند، به ویژه که میوه‌های این فصل به ویژه انبه و طالبی سرشار از ویتامین C و آهن است.

 

هاشمیان نایینی، به زنان باردار توصیه کرد: باتوجه به اینکه تورم بدن زنان باردار به ویژه در ناحیه پا اغلب در تابستان شدیدتر میشود، برای کاهش تورم، پاهایتان را در طول روز به طور متناوب گاهی بالا نگهدارید، حتی وقتی در محل کار خود هستید پاها را روی صندلی به شکل آویزان نگه ندارید و همچنین به مدت طولانی در یکجا ننشینید؛ میتوانید با استفاده از روغنهای مخصوص، پاهای خود را ماساژ دهید؛ اگر تورم بسیار شدید است با خوردن سبزیهایی چون شاهی، کرفس، جعفری و یا مرکبات، از شدت تورم بکاهید.

 

وی مرطوب نگهداشتن بدن را از راهکارهای مناسب برای مقابله با کم آبی بدن زنان باردار در فصل تابستان دانست و گفت: از ظاهر خود خجالت نکشید و در روزهای گرم تابستان، به استخر بروید و شنا کنید؛ البته منظور شنای حرفهای نیست، بلکه به صورت معلق هم در آب باشید و یا فقط در آب راه بروید؛ با مرطوب نگهداشتن خود، حرارت بدنتان را تنظیم میکنید و در عین حال، تأثیر بسیار خوبی روی اعصابتان می‌گذارید.

 

این جراح و متخصص زنان، گفت: عرق سوز شدن به ویژه در ناحیه سینه و شکم زنان باردار در فصل گرما، شایع است؛ زنان باردار با کمترین فعالیت بدنی به شدت عرق میکنند و این مورد باعث ناراحتی آنها می‌شود؛ همچنین در صورت رعایت نکردن بهداشت، دچار بیماریهای پوستی و قارچی نیز میشوند.

 

هاشمیان نایینی در پایان به زنان باردار توصیه کرد: در ساعات گرم روز، در خانه بمانید و استراحت کنید؛ همچنین لباسهای نخی و روشن بپوشید، این رنگها شما را تا حدودی خنک نگه می‌دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha