رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایذه تأخیر در پرداخت معوقات را تأثیرگذارترین عامل در انگیزش کاری دانست و گفت: تنها راهکار برای جلوگیری از تأخیر در پرداخت معوقات اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است.

دلایل شب کاری و شیفت اجباری پرستاران/آثار مخرب تاخیر در پرداخت معوقات

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایذه تأخیر در پرداخت معوقات را تأثیرگذارترین عامل در انگیزش کاری دانست و گفت: تنها راهکار برای جلوگیری از تأخیر در پرداخت معوقات اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری علی مردانی با بیان اینکه امروز اضافه کار فروردین ماه پرداخت شد، اظهار کرد: اما کارانه ها مربوط به دی ماه ۹۵ است.

وی حداکثر تأخیر در پرداخت معوقات در ایذه را ۶ ماه برشمرد و افزود: البته این کاهش در میزان تأخیر به علت تعامل و رایزنی نظام پرستاری با نمایندگان مجلس و دانشگاه علوم پزشکی بود البته این پرداختی ها مبلغ چشمگیری نیست اما با این وجود همین میزان مبلغ در بسیاری از دانشگاه ها با تأخیر یکساله پرداخت می شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایذه بدی آب و هوا را از علل احتمالی پرداخت زودهنگام معوقات در استان خوزستان دانست و گفت: سختی شرایط و بدی آب و هوا ظرفیت و آستانه تحمل افراد را کاهش می دهد.

مردانی، شبکاری و شیفت مضاعف پرستاران را ناشی از انگیزه مالی برشمرد و افزود: اگر منابع مالی تأمین نشود قطعاً در کیفیت کار آنها تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اعتقاد به اینکه عوامل انگیزشی روی همه موارد از قبیل کیفیت و کمیت تأثیر می گذارد، یادآور شد: ارتباط، اخلاق و خلق و خوی بی تأثیر نخواهند بود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایذه تنها راهکار اصلی برای احقاق حقوق پرستاران اجرای کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، خاطرنشان کرد: اجرای این قانون بیشترین انگیزش کاری را به پرستاران می دهد چون اگر از ۱۰۰ درصد کار انجام شده ۶۰ درصد به وی تعلق بگیرد معتقد است که همچنان طلبکار است.

مردانی افزود: اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در انگیزه مالی، روحی، ثبات شخصیتی و شغلی پرستاران موثر است و تصویب تعرفه خدمات پرستاری در منزل می تواند گام نخستی در این راستا باشد و می توان امیدوار بود در مراحل بعدی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha