معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف تریاک همچنان در صدر مواد مخدر بوده و مصرف شیشه افت قابل توجه ای داشته است.

2میلیون و 808 هزار نفر معتاد در ایران

سلامت نیوز:معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف تریاک همچنان در صدر مواد مخدر بوده و مصرف شیشه افت قابل توجه ای داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری که صبح امروز، سوم تیر ماه برگزار شد، گفت:پیش از این آمار رسمی ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص تعداد معتادان کشور یک میلیون و 350 هزار نفربود که در حال حاضر این آمار به ۲ میلیون و 808 هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور رسیده است.

وی در ادامه درخصوص مواد مصرفی معتادان گفت: تریاک با ۶۶.۸ درصد، ماری جوآنا و مشتقات آن شامل ماری گل، گراس، علف با ۱۱.۹ درصد، کراک افغانی و هروئین ۱۰.۶ و شیشه ۸.۱ درصد نحوه شیوع مصرف مواد مخدر در میان ٢ میلیون و 808 هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور است که با توجه به این آمار، مصرف تریاک همچنان در صدر مواد مخدر بوده و مصرف شیشه افت قابل توجه ای داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha