عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: پس از صلاحیت حرفه ای و تعرفه گذاری نوبت پیگیری تاسیس دفاتر کار پرستاری است.

ضرورت تاسیس دفاتر کار پرستاری مستقل/ مطالبه اصلی پرستاران

سلامت نیوز:عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: پس از صلاحیت حرفه ای و تعرفه گذاری نوبت پیگیری تاسیس دفاتر کار پرستاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،کامران سیفی پور  گفت: تعرفه های پرستاری در دهه ۸۰ در یک مقطع کوتاه اعلام و اجرا شد اما  از یک طرف به دلیل عدم حمایت دولت و پوشش بیمه ای واز طرف دیگر  به دلیل عدم وجود محاسبه قیمت واقعی خدمات مورد استقبال قرار نگرفت و در گذر زمان به فراموشی سپرده شد.

وی اظهار داشت: تعرفه گذاری فرآیندی دوسویه به نفع جامعه و خدمت رسان است درصورتیکه یک طرف این فرآیند از آن استقبال نکند سرنوشت خوبی نخواهد داشت. فرآیند تعرفه گذاری حاصل مطالعه کارشناسی ، تحقیق و پژوهش و فرآیندی توان فرسا است و نباید این فرآیند متوقف شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: تعرفه گذاری خواست و مطالبه بزرگ جامعه پرستاری است، تصویب تعرفه های پرستاری در منزل  با مصوبه شورای عالی بیمه ، حاصل همت تمام تشکل های پرستاری و پیگیری مجدانه تک تک جامعه پرستاری و نظام پرستاری بود .اکنون طرحی که ده سال مسکوت مانده بود محقق شده است و مراکز خدمات پرستاری در جامعه به زودی با سازمانهای بیمه گر عقد قرارداد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: پیگیری ها سرانجام به ثمر نشسته و آن را به فال نیک می گیریم و قدردان مجموعه دست اندرکاران هستیم اما این همه ی مطالبه جامعه پرستاری نیست جامعه پرستاری خواستار تعرفه گذاری کلیه خدمات پرستاری با نرخ واقعی است آنچه مصوب شده تنها بخشی از این خدمات و مربوط به خدمات در منزل است.

سیفی پور یادآور شد: امیدواریم با ادامه پی گیری های سازمان نظام پرستاری تعرفه های  پرستاری قوام خود را گرفته و با نرخ واقعی به زودی اعلام گردد ، در این بین معاونت پرستاری نیز به سازمان نظام پرستاری کمک نماید زیرا با اجرای این طرح  پس از صلاحیت حرفه ای به پرستاری هویت داده می شود.

وی افزود: اجازه تاسیس دفاتر کار پرستاری مستقل برنامه دیگری است که باید توسط سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری پیگیری شود و امیدواریم در برنامه های مطالعاتی این دو نهاد  گنجانده شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha