متخصص قلب و عروق گفت: با یک ماساژ معمولیِ کف پا می‌توانیم به‌صورت اورژانسی به بیماری که فشار خونش بالاست، کمک کنیم.

«ماساژ کف پا» راهکاری برای کاهش اورژانسی فشار خون

سلامت نیوز: متخصص قلب و عروق گفت: با یک ماساژ معمولیِ کف پا می‌توانیم به‌صورت اورژانسی به بیماری که فشار خونش بالاست، کمک کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ رحیم فیروزی درباره نقش طب سنتی در تنظیم فشار خون اظهار کرد: با چند راهکار ساده در طب سنتی می‌توان فشار خونِ بالا را کاهش داد.

تأثیر ماساژ کف پا در تنظیم فشار خون

فیروزی تصریح کرد: با یک ماساژ معمولیِ کف پا می‌توانیم به‌صورت اورژانسی به بیماری که فشار خونش بالاست کمک کنیم؛ در برخی موارد پزشک نمی‌تواند از دارو برای کاهش فشارخون کمک بگیرد مانند دوران بارداری که در چنین شرایطی می‌توان با راهکارهایی که در طبّ سنتی وجود دارد، فشار خون بیمار را کاهش داد. ‌ 

یبوست مهمترین عامل فشار خون بالا

این متخصص قلب و عروق متذکر شد: یبوست می‌تواند فشار خون را بالا ببرد, گاهی مشاهده می‌شود بیمار به‌دلیل رعایت نکردن بعضی نکات مانند خوب نجویدن غذا و سریع غذا خوردن، دچار یبوست می‌شود.

وی یادآور شد: با راهکارهای ساده‌ مانند خوب جویدن غذا یا در صورت لزوم، تنقیه به‌وسیله آب و نمک و روغن می‌توان یبوست و در نتیجه فشار خون را کنترل کرد.

فیروزی گفت: با انجام راهکارهای ساده‌ای که در طب سنتی وجود دارد و یادآوری آنها به بیمار، می‌توان به‌جای صرفِ وقت و هزینه بسیار، بیماری‌های زیادی از جمله فشار خون بالا را کنترل کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha