رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: اگر در مدت کوتاهی تعرفه‌ها مورد بررسی صحیح قرار نگیرد، جامعه ارتوپدی تعرفه‌ای را تهیه و از همکاران می‌خواهد بدون در نظر گرفتن تعرفه اعلام شده از وزارت بهداشت، آن را اجرا کنند.

ارتوپدها در صورت اصلاح نشدن تعرفه‌ها با تعرفه مصوب‌شان فعالیت می‌کنند!

سلامت نیوز:رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: اگر در مدت کوتاهی تعرفه‌ها مورد بررسی صحیح قرار نگیرد، جامعه ارتوپدی تعرفه‌ای را تهیه و از همکاران می‌خواهد بدون در نظر گرفتن تعرفه اعلام شده از وزارت بهداشت، آن را اجرا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،محمد رازی رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به عادلانه نبودن تعرفه در بخش هایی همچون حوزه ارتوپدی اظهارداشت: جامعه ارتوپدی مجبور است اگر در مدت کوتاهی تعرفه ها مورد بررسی صحیح قرار نگیرد و بازنگری عادلانه نشود، خود تعرفه ای را تهیه و از همکاران بخواهد بدون در نظر گرفتن تعرفه اعلام شده از وزارت بهداشت، آن را اجرا کنند.

رازی گفت: این موضوع باعث شده است که تبعات زیادی را شاهد باشیم و کیفیت درمان مردم تحت تأثیر قرار گیرد.

وی افزود: کتاب ارزش گذاری خدمات در سیستم درمانی کشور، کتاب کاملا غلطی است و قابل استناد نیست و به طور مثال یک جراحی مهم و سخت، تعرفه ای پایین و عمل جراحی آسان‌تر با عارضه و مسئولیت کمتر برای پزشک تعرفه بالاترى دارد.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بیان داشت: بسیاری از اعمال جراحی به روز و جدید اصلا در این کتاب لحاظ نشده و وجود ندارد و جراح مجبور است شرح عمل را به طرق دیگری قید کند و این مسئله در انجام پژوهش مشکل ایجاد می کند و به طور کلی این مسئله بسیار مشکل آفرین است.

رازی گفت: عدالت بین رشته ای و حتی درون رشته ای در تعرفه ها در نظر گرفته نشده و این موضوع سبب اختلال در انتخاب جراحی، فرار از جراحی هایی با ریسک بالا و زمان بر و عارضه دار شده و درمان و پژوهش دچار اختلال شده و سبب می شود از جراحی های نوین نیز استفاده نشود.

وی در مورد کاهش برخی تعرفه ها گفت: باید توجه داشت ما از کاهش تعرفه ای سایر رشته ها نیز خوشحال نمی‌شویم به طور مثال از تعرفه بیهوشی کم شود و درصدی به تعرفه جراحی اضافه شود، مشکلی را رفع نمی‌کند و سبب اختلال بیشتر در تعرفه گذاری است و صحیح‌ترین کار پیروی از کشورهای مترقی جهان برای انتخاب تعرفه به روز و استاندارد است و باید در این راستا، حتما از نظر انجمن های علمی نیز استفاده شود.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: با این روش هم عدالت بین رشته و هم درون رشته ای حفظ خواهد شد و پس از آن باید دید تعرفه با درآمد جامعه و .... مبلغ آن چقدر باشد تا عدالت نسبی برقرار شود.

وی تصریح کرد: همچنین باید توجه داشت طی سال های گذشته حقوق رشته ارتوپدی تضعیف شده و ما نامه نگاری به مسئولان مربوطه کرده و اعتراض خود را نشان داده ایم و در خواست وقت براى بیان مشکلات کرده‌ایم ولى وزارت بهداشت پاسخی به درخواست‌های ما نداده است.

رازی در پایان به اجرای طرح تحول اشاره کرد و گفت: طرح تحول ابتدا باید به صورت پایلوت در یک تا 2 استان کم جمعیت اجرا می شد تا چالش ها و مشکلات آن شناسایی می شد و اگر نتیجه مثبت می گرفت، اجرا می شد ولی اجرای کلی آن خام بوده و منافع ملی و مردم، کارکنان بخش های مختلف بهداشت و درمان و ... باید در آن به درستی مد نظر قرار می‌گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha