در پی انتشار خبری مبنی بر ابتلای کودکان بخش شیمی درمانی مرکز طبی کودکان به ویروس آبله مرغان و تعطیلی چند هفته‌ای و بلاتکلیفی بیماران سرطانی در این بخش، رییس این مرکز توضیحاتی را در این باره ارائه کرد و گفت: بخش شیمی‌درمانی مرکز طبی از چهارشنبه فعال می‌شود.

بخش شیمی‌درمانی مرکز طبی کودکان از چهارشنبه فعال می‌شود

سلامت نیوز:در پی انتشار خبری مبنی بر ابتلای کودکان بخش شیمی درمانی مرکز طبی کودکان به ویروس آبله مرغان و تعطیلی چند هفته‌ای و بلاتکلیفی بیماران سرطانی در این بخش، رییس این مرکز توضیحاتی را در این باره ارائه کرد و گفت: بخش شیمی‌درمانی مرکز طبی از چهارشنبه فعال می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر رضا شروین بدو ، گفت: سه هفته قبل یکی از بیمارانی که از استان‌های غربی کشور به مرکز طبی مراجعه کردند در بخش خون بستری شدند و ما حدود 10 روز بعد از بستری این کودک متوجه دانه‌هایی که به صورت آبله مرغان روی پوستش ایجاد شد، شدیم و با پیگیری‌هایی که انجام شد متوجه شدیم ویروس از طریق برادر این کودک که بیرون از مرکز بود،‌ به او منتقل شده است.

وی افزود: به محض اطلاع از این موضوع و از آنجایی که نسبت به ابتلای سایر کودکانی که در بخش خون بستری بودند، نگران بودیم،‌ کمیته کنترل عفونت بیمارستان تشکیل شد و با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، چندین جلسه را با متخصصین عفونی و متخصصین خون اطفال برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که برای اینکه مشکلی برای کسی ایجاد نشود اولا درمان را آغاز کنیم که البته درمان را از همان روز اول انجام دادیم.

رییس مرکز طبی کودکان ادامه داد: در مرحله دوم باید تمهیداتی را انجام می‌دادیم که کودکانی که همزمان با این کودک در بخش خون بستری شده بودند به آبله مرغان مبتلا نشوند. در نتیجه ابتدا بخشی را به طور کامل در اختیار کودکانی گذاشتیم که به دلیل بستری همزمان با این کودک به آبله مرغان مبتلا شده بودند که بنابراین یک بخش بیمارستان خالی شد و این کودکان را در آن بستری کردیم. باید توجه کرد که در کل شش مورد از بیماران مرکز به آبله‌مرغان مبتلا شدند و در حال حاضر همه آنها به طور کامل درمان شده‌اند و حتی یک مورد هم عارضه نداشتیم.

دکتر شروین بدو همچنین گفت: از طرفی دوره کمون ویروس آبله مرغان نزدیک به سه هفته است و می‌تواند از طریق هوا منتقل شود. در نتیجه ما در این دو تا سه  هفته نمی‌توانستیم ریسک کنیم و کودکان جدیدی را برای شیمی‌درمانی در بخش بستری کنیم. چرا که در شیمی‌درمانی سیستم ایمنی بدن تضعیف می‌شود و نمی‌توانستیم ریسک کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین در این مدت برنامه ما بر این روال شد که اولا افرادی که رژیم شیمی درمانی سبک داشتند به صورت سرپایی درمان شوند. همچنین کودکانی که نیازمند بستری بودند اما شیمی درمانی آنها اورژانسی نبود، قرار شد بعد از اتمام قرنطینه در بخش بستری شوند و کودکانی که نیازمند شیمی درمانی اورژانسی بودند یا موارد جدید خون را به سایر مراکز معرفی کردیم. بر این اساس همزمان در بخش خون مرکز طبی پذیرش جدید نداشتیم و بیماران‌مان را هم پایش کردیم تا هیچ بیماری در دوره کمون آبله مرغان نباشد.

رییس مرکز طبی کودکان  تاکید کرد: بنابراین در حال حاضر تمام مواردی که به ویروس آبله مرغان مبتلا شده بودند که مجموعا شش نفر بودند به طور کامل بهبود یافته‌اند و در بخش هم اکنون هیچ مشکلی از نظر پذیرش بیمار جدید نداریم. منتهی از آنجایی که نزدیک تعطیلات عید فطر هستیم و از طرفی می‌خواهیم 48 ساعت دیگر فرصت دهیم، تمام بیماران گروه‌بندی شدند و از روز چهارشنبه صبح مانند روال عادی گذشته بیماران‌مان را می‌پذیریم.

دکتر شروین بدو همچنین گفت: بنابراین نه برای بیماری مشکل حادی ایجاد شده و نه بیماران ما که مبتلا به آبله مرغان شده بودند مشکلی پیدا کردند و بخش هم از صبح روز چهارشنبه مشغول به فعالیت می‌شود. مجددا تاکید می کنم که بیماری آبله‌مرغان،  10 روز بعد از بستری در کودک نمایان شد و ما به محض اطلاع از این موضوع اقدامات لازم را انجام دادیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha