عضو سابق هیأت امنا تأمین اجتماعی گفت: این افزایش ناچیز تعرفه‌های پزشکی خطر بروز تعرفه غیررسمی را افزایش می‌دهد یعنی زمانی که پزشک نتواند درآمد کافی را از طبابت در مطب به دست آورد،مجبور می‌شود این پول را از بیمار بگیرد.

خطر بروز تعرفه‌های غیر رسمی

سلامت نیوز: عضو سابق هیأت امنا تأمین اجتماعی گفت: این افزایش ناچیز تعرفه‌های پزشکی خطر بروز تعرفه غیررسمی را افزایش می‌دهد یعنی زمانی که پزشک نتواند درآمد کافی را از طبابت در مطب به دست آورد،مجبور می‌شود این پول را از بیمار بگیرد.

 به گزارش سلامت نیوز، سیدحسن اعتمادزاده عضو سابق هیأت امنا تأمین اجتماعی و متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با فارس در خصوص افزایش 5 درصدی تعرفه‌های پزشکی گفت: این درصد ناچیز افزایش تعرفه‌های پزشکی باعث نارضایتی قشر پزشکی شده و قطعاً مردم نیز با تبعات این تصمیم نادرست روبرو خواهند شد.

وی افزود: سال گذشته تعرفه‌های پزشکی را افزایش ندادند و امسال نیز با وجود افزایش حقوق پرسنل، عوارض و مالیات، تعرفه‌های پزشکی افزایش کمی داشت و این مسئله با واقعیت موجود تطابق ندارد.این افزایش ناچیز تعرفه‌های پزشکی تنها با مالیات پزشکان همخوانی دارد.

اعتمادزاده گفت: پزشکان زمانی که درآمد و هزینه‌کرد خود را محاسبه می‌کنند، بسیاری از آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که مطب را رها کنند.

وی گفت: باید پرسید که چه تعداد از پزشکان، شماره مطب گرفته‌اند، اما چند هزار نفر از آنها بیکار هستند یا کار را رها کرده‌اند. این افزایش ناچیز تعرفه‌های پزشکی به دلیل اجرای نادرست طرح تحول سلامت اتفاق افتاد و مجلس نیز براساس توانایی بودجه‌ای، این تعرفه‌ها را تعیین کرده است.

اعتمادزاده افزود: در طرح تحول سلامت، به دلیل عدم نظارت، وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی دچار مشکل شدند، مقدار زیاد مراجعات اضافه و خدمات القایی که دلیلی برای آنها وجود نداشت، سبب شد منابع بدون دلیل هزینه شوند.

این عضو سابق هیأت امنای تأمین اجتماعی ادامه داد: بعید می‌دانم وزارت رفاه با وجود اعتراض پزشکان، بیش از این درصدی را اضافه کنند و به نظر بنده، تنها دلیل آن، عدم پیش‌بینی مصارف در برابر منابع در طرح تحول بود.

وی گفت: این افزایش ناچیز تعرفه‌های پزشکی خطر بروز تعرفه غیررسمی را افزایش می‌دهد؛ یعنی زمانی که پزشک با وجود مخارج جانبی و هزینه بالای مواد اولیه، نتواند درآمد کافی را از طبابت در مطب به دست آورد،مجبور می‌شود این پول را از بیمار بگیرد و به عبارتی، بالاتر از تعرفه تعیین شده از مردم دریافت کند. این موضوع به بیمارانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند آسیب وارد می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha