مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: برای اطلاع از کمبود خون و فرآورده‌های خونی پایش مرکزی صورت می‌گیرد و این طور نیست که تمام استان‌ها با مشکل کمبود خون مواجه باشند.

پایش مرکزی خون و فرآورده‌های خونی سراسری است/ کمبود خون تنها در سیستان و بلوچستان رخ داد

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: برای اطلاع از کمبود خون و فرآورده‌های خونی پایش مرکزی صورت می‌گیرد و این طور نیست که تمام استان‌ها با مشکل کمبود خون مواجه باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،علی اکبر پور فتح الله  گفت: در سازمان انتقال خون پایش مرکزی در رابطه با ذخایر خونی انجام می‌شود تا استان‌های کشور با مشکل کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه نشوند.

وی افزود: این پایش در تمام طول سال انجام شده و این طور نیست که از وضعیت استان‌های کشور مطلع نباشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش دمای هوا با شروع فصل تابستان اظهارکرد: در شرایطی که وارد فصل تابستان شده ایم مردم استقبال کمتری از اهدا خون می‌کنند، اما در این وضعیت نیز ذخایر خونی ما از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

پور فتح الله در خصوص حواشی مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود خون در برخی از استان‌های کشور اظهارکرد: هیچ یک از استان‌های کشور با مشکل کمبود خون مواجه نبوده و تنها در برخی از استان‌ها با معضل کمبود پلاکت مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: در این شرایط نیز شیوه اطلاع رسانی این طور نیست که مسئولان بیمارستان به طور شخصی اقدام به اطلاع رسانی در فضای مجازی کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در خصوص وضعیت اخیر استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تنها استانی که در این چند وقت اخیر مشکل کمبود خون داشت استان سیستان و بلوچستان بود و این مشکل را نیز از طریق ذخایر برخی استان‌های دیگر برطرف کردیم.

پور فتح الله کمبود پلاکت را مشکل تمام استان‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که طول مدت زمان نگهداری از پلاکت تنها ۴ روز است همواره با کمبود پلاکت مواجه هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha